برنامه سفر برنامه سفر .

برنامه سفر

برنامه‌ريز سفر خودتان باشيد

 
مقصد خود را مشخص كنيد كه آيا به دريا سفر مي‌كنيد يا به خشكي يا درميان كوهستان و يا در جنگل‌هاي انبوه در ميان درختان، كامل هدف خود را روي ثبت يك سفر به‌يادماندني متمركز كنيد. نگران مخارج سفر هم نباشيد. راحت بگيريد، راهكار هميشه براي كاهش هزينه‌ها هست. اگر براي مقصد موردنظر خود هيچ‌گونه تجربه و اطلاعاتي نداريد، باكمي جستجو در فضاي آنلاين مي‌توانيد برنامه سفر هاي آماده را پيدا كنيد.
 

چه قدر زمان براي سفر داريد؟ 
يك هفته يا سه هفته؟ در سفرهاي كمتر از دو هفته وقت خود را روي بازديد از مناطقي كه برايتان اولويت دارند بگذاريد و رفت‌وآمد بيهوده در مقصد نداشته باشيد. سفرهاي سه يا چهارهفته‌اي مناسب براي سر كشي به هر نقطه‌ي بكري است. قبل از سفر برنامه زماني خود را كامل مشخص كنيد و با بررسي جوانب، برنامه سفر خود را بنويسيد و همراه داشته باشيد. در اين صورت وقت خود را در سفر هدر نخواهيد داد.
 
 
در برنامه سفر خود مشخص كنيد كه با چه كسي همسفر هستيد 
دوست، خانواده، عشق يا تنهايي، همسفران شما و ميزان يكي بودن علاقه‌مندي‌ها در سفر رابطه‌ي مستقيم به ماندگار بودن آن در خاطر شما خواهد شد. قبل از سفر گروهي يا دونفره درباره‌ي برنامه سفر و تصميمات خود تصميم بگيريد و اجازه ندهيد يك نفر فقط به گروه برنامه بدهد. رابطه تعاملي با همسفر خود را در طول سفر حفظ كنيد. اگر قرار است سفر گروهي داشته باشيد برنامه سفر خود را با مشورت گروه بنويسيد.
 
 
مقصدي را انتخاب كنيد كه علاقه‌مندي‌هاي شما در آنجاست 
تعيين كنيد كه براي چه تفريحاتي مي‌خواهيد سفر كنيد. براي ماجراجويي و آرامش، آب‌تني و كوه‌نوردي، تفريحات تابستاني يا زمستاني، گشت‌وگذار در شهر و ييلاق، سفرهاي جاده‌اي و آف رود، شركت در فستيوال‌ها و آشنايي با رسم و رسوم مختلف، خريد و تست غذاهاي خاص و بين‌المللي قصد عزيمت و خريد بليط هواپيما را داريد.
دوست داريد روي ساحل و زير آفتاب بالي دراز بكشيد و كتاب بخوانيد و يا اينكه در صحرا ميان قبايل باديه‌نشين به سافاري كلاسيك برويد يا در موزه‌هاي ميلان در تاريخ، گشت‌وگذاري داشته باشيد.
اطرافيان از شما قطعاً سؤال مي‌كنند كه براي چه به بوتان سفر مي‌كنيد! بايد دليل و هدف قانع‌كننده‌اي براي سفر بياوريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۸:۵۱ توسط:hsi موضوع:

تنظيم يك برنامه سفر با اپليكيشن

تنظيم يك برنامه سفر هم مي‌تواند امري سرگرم‌كننده و هم سخت باشد. چه مكان‌هايي واقعاً مسافران زيادي را جذب خود مي‌كنند و از چه مكان‌هايي مي‌توان چشم‌پوشي كرد؟ چه زماني را بايد در يك موزه هنر صرف كنيد و اين موزه چقدر با مغازه كتابي كه قصد بازديد از آن را داريد، فاصله دارد؟ و چگونه مي‌توانيد تمامي ايده‌ها و رزروهايي كه داريد را به‌صورت سازماندهي‌شده حفظ كنيد؟ در اين مطلب، قصد داريم كه به تمامي اين سوال‌ها پاسخ دهيم، پس همراهمان باشيد.

5 مورد از بهترين اپليكيشن هاي برنامه‌ريزي سفر براي مسافران

بهترين اپليكيشن هاي برنامه‌ريز سفر مي‌توانند شما را در پاسخ به اين سؤالات ياري دهند. ما نيز در اين مقاله به معرفي 5 اپليكيشن پرداخته‌ايم كه مي‌توانند شما را در يافتن بهترين مكان‌ها براي بازديد و تنظيم برنامه روزانه در يك مكان راهنمايي كنند. با دانلود يكي از اين برنامه‌ها ديگر نيازي به كاغذهاي دست‌وپا گير و صفحات ورد در گوشي خود نخواهيد داشت.

5 مورد از بهترين اپليكيشن هاي برنامه‌ريزي سفر براي مسافران

توجه: تمامي اين برنامه‌ها به‌صورت رايگان‌اند، مگر اينكه مبلغ دانلود آن‌ها در پايين برنامه ذكرشده باشد.

 

TripAdvisor (مشاور سفر)

تريپ ادوايزر (iOS/Andriod) كه شركت مادر سفر هوشمندانه است، قدمت بيشتري نسبت به‌تمامي اپليكيشن هاي برنامه‌ريزي سفر دارد. اين اپ برخلاف ساير برنامه‌هايي كه تنها به شهرهاي بزرگ اشاره دارند، ليستي بلندبالايي از تمامي جذابيت‌هاي اصلي و نقاط پنهان هر نقطه از جهان مانند رستوران‌ها، هتل‌ها و مكان‌هاي اجاره‌اي براي تعطيلات را در خود جاي‌داده است. مي‌توانيد با ذخيره نمودن مكان‌هاي موردعلاقه‌تان در قسمت جديد " ويژگي سفرها"، برنامه‌ريزي شخصي شده خود را ايجاد نماييد. (سفرها را مي‌توان به‌صورت خصوصي حفظ كرد يا با عموم افراد به اشتراك گذاشت).

5 مورد از بهترين اپليكيشن هاي برنامه‌ريزي سفر براي مسافران

وقتي نام شهري را در داخل اين برنامه جستجو مي‌كنيد، مي‌توانيد عكس‌ها، ويدئوها، نقد و بررسي‌ها و مقالات متعددي از سفر سايرين را درباره آن مكان خاص نيز مشاهده كنيد كه ايده‌ها و الهامات خوبي را در اختيارتان مي‌گذارد. براي داشتن يك برنامه‌ريزي بهتر در سفر مي‌توانيد سؤالات خود را در بخش "انجمن تريپ ادوايزر" مطرح كنيد، در اين قسمت كارشناسان جغرافيايي مشاوره‌هاي خوبي را در اختيارتان خواهند گذاشت.

5 مورد از بهترين اپليكيشن هاي برنامه‌ريزي سفر براي مسافران

 

Visit a City (ديدن يك شهر)

ويزيت اِ سيتي (iOS/ Android) به حل دو چالش عمده در برنامه‌ريزي براي سفر كمك مي‌كند: دانستن مدت‌زمان اقامت در هر مكان و كاهش زمان تعطيلات از طريق دسته‌بندي مكان‌هاي جذابي كه در نزديكي يكديگر قرار دارند. وقتي مقصدي را انتخاب مي‌كنيد، اين اپ بر اساس تعداد روزهايي كه شما براي سفر تعيين كرده‌ايد، راهنمايي‌هايي راجع به نقاط ديدني شهر را در اختيارتان مي‌گذارد. مثلاً ما شهر واشنگتن D.C را به مدت سه روز انتخاب كردم، براي ما 4 برنامه‌ريزي ارائه شد: جذابيت‌هاي اصلي شهر، برنامه خانوادگي، برنامه سفر بسته‌بندي‌شده و آسان گرفتن. اپ به‌صورت خودكار تمامي مكان‌هاي جذاب دور و اطراف را در يك گروه جمع‌آوري نموده و مسافت موجود براي هر مكان را در اختيارتان مي‌گذارد (مثلاً "سه دقيقه با پياده‌روي"). همچنين مقدار زماني كه مي‌بايست براي طي اين مسافت صرف شود را نيز نشان مي‌دهد.

5 مورد از بهترين اپليكيشن هاي برنامه‌ريزي سفر براي مسافران

مي‌توانيد با تغيير دادن روز بازديدتان از يك شهر، اصلاح مدت‌زماني كه بايد در آن مكان سپري كنيد و حذف تمامي مكان‌هاي جذاب به ويرايش برنامه سفر خود بپردازيد.(شما به‌ احتمال فراوان ويرايش‌هايي را انجام خواهيد داد، زيرا خوردن ناهار يا قهوه در اين برنامه‌ريزي گنجانده نشده است). همچنين مي‌توانيد با رزرو يك تور گردشگري در اين برنامه، اطلاعات جامعي درباره مقصد به دست آوريد، اطلاعاتي مانند بهترين زمان در سال براي سفر يا نكاتي راجع به‌صرفه جويي در هزينه‌ها.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۲:۲۸ توسط:hsi موضوع:

برنامه هاي شگفت انگيز براي سفر كوله گردان در بانكوك

بزرگترين شهر تايلند پر است از بهترين غذاها، فرهنگ ها و يكي از بهترين مكان ها براي انواع سرگرمي ها مي باشد. براي اينكه سفرتان به تايلند راحت تر و مقرون به صرفه تر باشد مي توانيد از برنامه هاي متفاوت استفاده كنيد كه سفرتان به شهر فرشته ها جذاب تر باشد.

 

  • Grab

اين برنامه بسيار شبيه به برنامه ي Uber است . برنامه Grab به شما اين امكان را مي دهد كه در بانكوك سريع، بدون دردسر و اقتصادي سفر كنيد. در اين برنامه وسايل نقليه مختلفي  ازجمله تاكسي، ماشين شخصي يا هر وسليه ي ديگر وجود دارد كه شما مي توانيد با مشخص كردن مبدا و مقصد خود نزديك ترين وسيله نقليه به خود را انتخاب كنيد.در اين برنامه حتي ماشين هاي با امكان سوار كردن بيش از هفت مسافر نيز وجود دارد. علاوه بر اين، در اين برنامه خدمتي ديگر هم به نام Grab Bike هم وجود دارد كه خدمات تحويل بسته به كاربران ارائه مي دهد.

برنامه هاي شگفت انگيز براي كوله گردان در بانكوك

 

  • Thai By Nemo

صرف نظر از مدت اقامتتان در تايلند، شما بايد بتوانيد چند كلمه به زبان محلي صحبت كنيد. دانستن چند كلمه تايلندي قطعا براي سفر شما مفيد خواهد بود و همچنين به شما كمك مي كند تا در فرهنگ خالص ميزبان غرق شويد. بعد از وارد شدن به برنامه مي توانيد تنظيمات برنامه را روي زبان روزانه تنظيم كنيد. همچنين مي توانيد دسته بندي هاي ديگر را نيز مشاهده كنيد و اگز تمايل به يادگيري بيشتري داريد مي تواند از عبارات ضروري، سوالات اساسي و غيره كمك بگيريد.  حتي براي كساني كه انگيزه اي براي يادگيري ندارند، اين برنامه با ياد دادن چند كلم ابتدايي مي تواند به شما كمك كند.

برنامه هاي شگفت انگيز براي كوله گردان در بانكوك

 

  • Food Panda

زندگي شبانه ي بانكو در حال توسعه است و بازديد كنندگان زيادي را تا صبح به خود جذب مي كند. در اين جا براي اينكه آرامش شما در اين شب هاي رنگارنگ براي صرف شام يا قهوه بهم نخورد، مي توانيد از برنامه ي Food Panda استفاده كنيد. اين برنامه داراي رستوران هاي متعددي از جمله رستوران هاي هندي، تايلندي، چيني و حتي رستوران هاي سبز(مخصوصا گياه خواران) است، شما مي توانيد از منو رستوران مورد نظر خود غذا سفارش دهيد و در جايي كه هستيد غذا را تحويل بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۲:۱۴ توسط:hsi موضوع:

برنامه پيشنهادي براي سفر 5 روزه استانبول

برنامه پيشنهادي براي سفر 5 روزه :

    برنامه روزانه به 2 قسمت صبح و عصر تقسيم شده و صبح روز اول و عصر روز آخر در نطر گرفته نشده (برنامه هواپيما به اين صورت فرض شده است.)

  • روز اول : -------------------------- / قدم زدن در خيابان استقلال و برج گالاتا و تنگه بسفر
  • روز دوم : جزيره بيوك آدا            / مركز خريد اوليويوم
  • روز سوم : شهربازي ويالند يا موزه مادام توسو و آكواريوم فلوريا          / مركز خريد فروم و ايكيا
  • روز چهارم : پارك آبي يا تور آسيا          / مركز خريد جواهر يا خيابان استقلال(براي خريد) 
  • روز پنجم : كاخ توپكاپي  / --------------------------

معرفي مهم ترين اماكن گردشگري :

موزه اياصوفيه ، كاخ توپكاپي و مجد آبي :

    اين سه مكان در كنار هم قرار دارند و زماني كه به آنجا مي رويد هر سه را مي توانيد ببينيد كه بسيار زيباست ، موزه اياصوفيه مسجدي صورتي رنگ و زيباست. كاخ توپكاپي در پشت اياصوفيه قرار دارد و بسيار بزرگ و باصفاست وقتي كه وارد ميشويد باغ خيلي زيبايي را با نمايي از تنگه بسفر ميبينيد كه واقعا ديدني است كه اين باغ رايگان است سپس به ورودي اصلي كاخ مي رسيد كه زماني كه وارد مي شويد انقدر بزرگ است كه نمي دانيد از كجا بايد شروع كنيد ، در موزه اين كاخ اشياي مقدس جالبي وجود دارد از جمله شمشير حضرت علي ، عصا حضرت موسي ، قفل هاي قديمي كعبه ، ناودان طلا قديمي كعبه و خيلي موارد ديدني ديگر. مسجد آبي هم اكنون مسجد است يعني در اوقات نماز ، در آنجا نماز جماعت برگزار مي شود . تمامي موزه ها و اماكن ديدني از صبح تا عصر باز هستند و شب ها بسته است . براي رفتن به اينجا با تراموا در ايستگاه سلطان احمد پياده مي شويم .نكته مهم اين است كه صف ورود به شدت شلوغ ميشه و بهتره اول وقت به اونجا برين و من اول از همه كاخ توپكاپي را پيشنهاد ميدم كه تشريف ببريد و بعد اگه وقت شد به داخل اياصوفيه برين. اياصوفيه 40 لير و توپكاپي 40 لير 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۸:۱۷ توسط:hsi موضوع:

برنامه مهم براي سفر به سائوپائولو

سائوپائولو يكي از بزرگترين و شلوغ ترين شهرهاي آمريكاي جنوبي است و پياده روي در اين شهر كار آساني نيست. بازديد كنندگان و ساكنان هميشه به دنبال راهي براي بهتر كردن زندگي در اين شهر شلوغ هستند. ليست سفر فرهنگي يكي از برنامه هاي بسيار مفيد سائوپائولو هست و  به منظور كمك به شما براي بازديد بدون دردسر و مقرون به صرفه طراحي شده است. با اين برنامه ها متوجه مي شويد كه بعد از پياده شدن از مترو يا اتوبوس چقدر تا جاذبه مورد نظرتان يا حتي رستوران محبوب تان فاصله داريد. در اين پست ۵ تا از مهم ترين برنامه هاي مورد نيازتان در اين شهر شلوغ معرفي شده است.

Pedala SP

برنامه ي براي پيدا كردن بهترين مسيرهاي دوچرخه در شهر

Pedala SP اطلاعات كامل و به روزي در مورد زيرساخت هاي دوچرخه سواري (ايستگاه دوچرخه، مسيرهاي ويژه دوچرخه و ...) ارائه مي دهد. كاربر با اين برنامه مسيرهاي دوچرخه سواري (مسيرهاي داپمي، موقت و يا مسرهاي گردشگري)، پاركينگ دوچرخه  و پارك هاي با مسيرها مخصوص دوچرخه را  مي تواند پيدا كند. همچنين اين برنامه به كاربران خود اجازه مي دهد تا مسيرهايي براي خود روي نقشه مشخص كنند و با توجه به سطح آمادگي جسماني خود هر روز يكي از مسيرها را انتخاب نمايد و در آن مسير دوچرخه سواري كنند. اين برنامه رايگان مي باشد و در فروشگاه هاي اپل و گوگل به زبان انگليسي و پرتغالي در دسترس مي باشد.

‏ ۵  برنامه مهم براي سفر به سائوپائولو

  

Moovit

برنامه ي براي پيدا كردن راه خود در اطراف شهر

در يك شهر به اندازه سائوپائولو ، يكي از برنامه هاي ضروري مربوط به حمل ونقل مي باشد. Moovit با استفاده از تركيبي از اطلاعات رسمي مربوط به حمل و نقل و اطلاعات به روز رساني شده توسط كاربران ، اطلاعات دقيقي در مورد حمل و نقل عمومي سائوپائولو هر لحظه در اختيار شما قرار مي دهد. اين برنامه به شما كمك ميكند براي رفتن به مقصد خود از كدام قطار يا اتوبوس استفاده كنيد و حتي زماني كه به مقصد خود برسيد، هشدار مي دهد كه بايد از اتوبوس يا قطار پياده شويد. برنامه Moovit رايگان است و به بيش از 40 زبان دنبال قابل دسترس است. اين برنامه را مي توانيد از اپ استور يا گوگل پلي دانلود نماييد.

‏ ۵  برنامه مهم براي سفر به سائوپائولو

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۲:۲۱ توسط:hsi موضوع:

مركز خريد پرشيا بابلسر

معرفي مركز خريد پرشيا بابلسر

بابلسر كه يكي از شهرستان هاي استان مازندران به شمار مي رود مساحتي برابر با 1350 هكتار در مصب رودخانه بابلرود و در كرانه جنوبي درياي خزر واقع شده است. اين شهرستان در كرانه هاي جنوبي درياي خزر و حد انتهايي دلتاي رودخانه بابلسر قرار گرفته و ويژگي هاي جغرافيايي آن متأثر از اين دو عامل است. اين شهرستان به خاطر آب و هوا و عوامل جغرافيايي اش، يكي از گردشگر پذير ايران به شمار مي آيد و از آنجايي كه مسافران علاقه زيادي به خريد دارند در اين شهرستان مراكز خريد مختلفي وجود دارد كه يكي از آنها، مركز خريد پرشيا بابلسر محسوب مي شود. اين مركز خريد در شهر بابلسر و حد فاصل جاده‌ي بابلسر به فريدونكنار واقع شده است. اگر از جمله كساني هستيد كه يكي از فعاليت هاي اصلي شما در سفر خريد به شمار مي آيد، اين محل مي تواند مكان مناسبي براي شما باشد. در اين مركز خريد مي توانيد طيف وسيعي از كالا ها را مشاهده كنيد و از آنجايي كه داراي محل بازي براي نيز است، مي تواند براي خانواده هايي كه فرزند كوچك دارند بسيار خوب باشد. فاصله اين پاساژ از ساحل بسيار كم است كه مي توان اين موضوع را از ويژگي هاي آن حساب كرد.

راه هاي دسترسي مركز خريد پرشيا

 

بازديد از مركز خريد پرشيا بابلسر

گشت و گذار در اين مركز خريد رايگان است و شما مي توانيد بدون پرداخت هزينه اي وارد آن شويد. ولي براي استفاده از برخي خدمات و امكانات آن بايد هزينه اي را پرداخت كنيد. ساعات كاري اين مجتمع از ساعت 9 صبح تا 12 شب است كه شما مي توانيد در اين ساعات به آنجا مراجعه كنيد. براي رفتن به بابلسر مي توانيد در ابتدا بليط اتوبوس بابلسر را از مستر بليط به صورت آنلاين تهيه كنيد و سپس خود را به اين شهر برسانيد.

 

https://mrbilit.com/mag/persia-shopping-center/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۰:۴۵ توسط:hsi موضوع:

مسجد جامع اردستان

اردستان يكي از شهرستان هاي قديمي استان اصفهان است كه در شمال اين استان قرار دارد. تاريخ ساخت اين شهر به درستي مشخص نيست ولي به احتمال زياد مربوط به دوران قبل از اسلام است. برخي اين شهر را به دستان پسر سام، يا اردوان، پادشاه اشكاني، نسبت مي دهند يا آن را متشكل از ارد (مقدس، پاك و روشن) و ستان (جاي و مكان) با وجود آتشكده مهر اردشير دانسته اند. ناحيه اردستان در حاشيه كوير مركزي است،


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۶:۵۴ توسط:hsi موضوع:

نكته مهم در برنامه ريزي سفر

۵٫ تعيين مكان هاي تفريحي و گردشگري
بعد از مشخص كردن مقصد، پيدا كردن جاذبه هاي گردشگري مقصد و مكان هاي تفريحي را فراموش نكنيد. قبل از اينكه عازم سفر شويد در مورد اين جاذبه ها و مكان ها از زمان بازديد قيمت بليط ورودي از طريق وب سايت آنها اطلاعات كسب كنيد. انجام اين مرحله به شما كمك مي كند كه از زمان خود صرفه جويي كنيد و وقت خود را براي ايستادن در صف و پرس و جوهاي طولاني در مقصد تلف نكنيد.

۶٫ قوانين، فرهنگ و اعتقادات مقصد سفر
اگر مي خواهيد خود را كمتر در دردسر بيندازيد، با قوانين كشور مورد نظر آشنا شويد. يا اگر مي خواهيد مجرم شناخته نشويد، آگاه شويد كه همراه داشتن كدام وسايل و انجام كدام كارها ممنوع است. از ديگر مواردي كه در طول سفر و مقصد سفر به آن برخورد مي كنيد، نوع فرهنگ و اعتقاداتي است كه هر كشوري به آن پايبند است. در صورتي كه با فرهنگ و اعتقاد كشوري كه به آن سفر مي كنيد آشنايي نداشته باشيد ممكن است با انجام دادن دادن رفتاري موجب آزرده خاطر شدن مردم آن كشور شويد. پس قبل از سفر آشنايي مختصري با اعتقادات و نوع فرهنگ مقصد كشور داشته باشيد.
۷٫ تهيه وسايل مورد نياز
لباس هاي متناسب با آب و هوا و فرهنگ مقصد سفر خود را آماده كنيد. برخي اوقات به همراه داشتن وسايل غير ضروري ممكن است شما را با مشكل مواجه كند، سعي كنيد وسايلي را در طول سفر به همراه داشته باشيد كه واقعا به آن نياز داريد. همراه داشتن يك كوله پشتي در سفر مي تواند به شما كمك كند تا وسايل مورد نياز خود را در آن بگذاريد و از گشت و گداز لذت ببريد. از نكات ضروري براي سفرهاي خارجي اين است كه پول هاي كشور مقصد خود را به همراه داشته باشيد.
۸٫ ويزاي خود را آماده كنيد
اگر در حال تهيه بليط هواپيما خارجي براي يك سفر خارجي هستيد، نسبت به آماده كردن پاسپورت خود جدي باشيد. در وقت مناسب براي ثبت گذرنامه ي خود اقدام كنيد. از آنجا كه تهيه ويزا در كشور مبدأ فرآيندي است كه ممكن است چند روز و حتي چند هفته به طول بيانجامد، درخواست آن را به روزهايي كه آماده سفر كردن هستيد موكول نكنيد و حداقل دو ماه قبل از سفر مدارك آن را ارسال كنيد.

۹٫ تاييد رزروها
اطمينان حاصل كردن از اينكه تمام رزروهايتان تاييد شده باشند يكي از نكات ضروري برنامه ريزي در سفر است. چك كنيد رزروهاي هتل محل اقامت، رستوران ها، جاذبه هاي گردشگري، وسايل حمل و نقل عمومي و ساير خدمات تاييد شده باشند. يا اگر ايرپلين تيكت تهيه كرده ايد، بهتر است يك پرينت از آن داشته باشيد.

۱۰٫ انتخاب بهترين اپراتور تلفن همراه

براي به اشتراك گذاشتن لحظه هاي به ياد ماندني سفر در شبكه هاي اجتماعي شما نياز داريد از سرويس هاي آنلاين با كيفيت بالا استفاده كنيد. قبل از سفر مي توانيد با جستجو در اينترنت يا تماس با اپراتورها بهترين سرويس را انتخاب كرده و سيم كارت خود را آماده كنيد. يا اگر سفر شما خارجي است مي توانيد با اپراتور تلفن همراه خود تماس بگيريد تا از بهترين خدمات خارجي برقراري تماس، دسترسي به اينترنت و فرستادن پيامك برخوردار شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۳:۲۶ توسط:hsi موضوع:

17 مرحله مهم كه در برنامه‌ريزي سفر بايد انجام دهيد

برنامه‌ريزي سفر

بسياري از افرادي كه براي اولين بار راهي سفر مي شوند و يا قصد دارند كه سفرهاي پيش روي خود را تنوع بيشتري بدهند، بايد با برنامه ريزي سفر داشته باشند. برنامه ريزي براي سفر يك نكته بسيار اساسي محسوب مي شود كه تمامي گردشگران و مسافران بايد آن  را داشته باشند. اگر اولين بارتان باشد كه قصد يك سفر هيجان‌انگيز داشته باشيد شايد هيچ نظري درمورد اينكه بايد چه كاري انجام دهيد و يا چطور براي سفر خود برنامه‌ريزي كنيد نداشته باشيد. بسياري از شما معمولاً به صورت مكرر در اينترنت جست‌وجو مي‌كنيد كه لوازم ضروري سفر چيست؟ و يا يك برنامه سفر خوب چگونه است؟ و حتي ديگر وسواس‌هايي كه براي شروع يك سفر و يك برنامه سفر عالي وجود دارد. برنامه‌ريزي براي سفر مي‌تواند خيلي ترسناك و دلهره‌آور باشد. از كجا شروع كنيد؟ مرحله اول برنامه‌ريزي براي سفر چيست؟ مرحله دوم ؟ مرحله سوم چيست؟ اين موضوع به راحتي مي‌تواند شما را از پاي دربياورد چرا كه فراموش كردن كوچك‌ترين چيزها در سفر مخصوصاً سفرهاي خارجي مي‌تواند سفر را براي شما بسيار سخت كند به خصوص وقتي قبلاً چنين چيزي را تجربه نكرده باشيد. در اين مقاله سفرستان سعي شده تا اطلاعاتي كامل در مورد مراحل برنامه ريزي سفر به شما خريداران بليط هواپيما داده شود، اما اصل مطلب سوالاتي است كه مكرراً پرسيده مي‌شود:

چطور تمام وسايل موردنظر را يكجا جمع كنيم و يا چطور چمدانمان را ببنديم؟

و سؤال دوم و مهم‌ترين سؤال كه بحث اصلي اين مقاله است:

چطور براي سفر خود يك برنامه سفر مناسب داشته باشيم؟

خريد بليط هواپيما و برنامه ريزي سفربليط هواپيما و برنامه ريزي سفر

در اين مقاله مانند يك راهنماي گام به گام به شما خواهيم گفت كه چطور براي سفر خود به درستي برنامه‌ريزي كنيد. ما تضمين مي‌كنيم كه اين راهنما براي هر سفري مناسب است و به شما كمك شاياني خواهد كرد. اصلاً مهم نيست كه سفر شما چقدر طول مي‌كشد. كاغذ و قلم خود را برداريد و اين چك ليست را براي خود يادداشت كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۰:۰۵ توسط:hsi موضوع:

نكاتي در مورد داشتن برنامه سفر جذاب

نكاتي در مورد داشتن برنامه سفر جذاب

 

آيا تابه‌حال برنامه سفر نوشتيد؟ براي سفر خود از قبل برنامه‌ريزي كرديد؟ اصلاً برنامه سفر چيست؟

 

راستش را بخواهيد سفر در همه حال و در هر شرايطي مي‌تواند آرامش‌بخش باشد. اگر در نيمه‌شب يا وسط ظهر يا هر وقت حس كرديد كه بايد دل به دريا بزنيد و تمام بايدها و نبايدها را رها كنيد و خط قرمزي روي خط قرمزهاي خود بكشيد، سفر كنيد. به‌جايي برويد كه هيچ‌وقت نبوده‌ايد، زندگي چيست جز درك لحظات ناب، به درون خود برويد، روح شما به كجا فراخوانده مي‌شود. تفاوتي نمي‌كند كه سفر يك‌روزه در كنار رودخانه و گوش دادن به صداي روان آب باشد يا سفري چندروزه به دورترين نقطه ممكن، همان‌جايي كه در خواب‌هاي خود مي‌بينيد.

 

تابه‌حال به اين فكر كرده‌ايد كه چه چيز سفر را سفر مي‌كند

 

بهانه نياوريد

 

ما قبلاً درباره هزينه‌هاي سفر ارزان و پس‌انداز براي سفر صحبت كرده‌ايم. كسي كه جوياي راه باشد و براي جسم و روح خود ارزش قائل باشد يكي از هدف‌هاي خود را سفر به مكان موردعلاقه خود قرار مي‌دهد. باانگيزه كار مي‌كند تا آخر فصل به يك سفر چندروزه برود، نمي‌توانيد باور كنيد كه پس از بازگشت از سفر چه حس و حالي خواهيد داشت. به دنياي خود با انتخاب‌هاي ارزشمند، بها بدهيد. براي سفر خود برنامه‌ريزي كنيد. هميشه داشتن يك برنامه سفر به شما كمك خواهد كرد.

 

 

وقتي پس‌اندازتان به سقف مخارج سفر خيال‌انگيز خود رسيد

 

پله بعدي برنامه‌ريزي درست براي سفر است، يادتان نرود كه براي پس‌انداز كلي زمان و انرژي صرف كرده‌ايد پس گنج خود را بيهوده از دست ندهيد ، برنامه‌ريزي كنيد كه مقصد كجاست؟ چه جاهايي در مقصد براي بازديد مهم هستند؟ چه غذاهايي در مقصد مناسب شما هستند؟ آيا فصل مناسبي براي اين سفر است؟ چه زماني براي رزرو بليط هواپيما مناسب است؟ كجا براي رزرو هتل و اقامت مناسب است؟ بازديد از يك مكان چه قدر زمان مي‌گيرد؟ و خيلي سؤالات ديگر كه به ذهنتان مي‌رسد. همه اين‌ها را مي‌توان در برنامه سفر خود بگنجانيد.

 

 

برنامه‌ريز سفر خودتان باشيد

 

مقصد خود را مشخص كنيد كه آيا به دريا سفر مي‌كنيد يا به خشكي يا درميان كوهستان و يا در جنگل‌هاي انبوه در ميان درختان، كامل هدف خود را روي ثبت يك سفر به‌يادماندني متمركز كنيد. نگران مخارج سفر هم نباشيد. راحت بگيريد، راهكار هميشه براي كاهش هزينه‌ها هست. اگر براي مقصد موردنظر خود هيچ‌گونه تجربه و اطلاعاتي نداريد، باكمي جستجو در فضاي آنلاين مي‌توانيد برنامه سفر هاي آماده را پيدا كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۲۴:۴۶ توسط:hsi موضوع: