برنامه سفر برنامه سفر .

برنامه سفر

فوايد سفر



هرچند با وجود درآمد ناچيز و برنامه كاري فشرده اي كه داريد، خيلي دشوار است كه كار را كنار بگذاريد و برنامه بريزيد كه به مسافرت برويد. ولي بيرون رفتن، حتي براي مدتي كوتاه هم كه شده، براي سلامتي شما بسيار مفيد است واقعاً به نفعتان نيست كه سفر رفتن را ناديده بگيريد.


كاهش استرس و اضطراب
سفر به شما اين امكان را مي دهد كه كمي فشارهاي روحي و جسمي را از خود دور كنيد. حتي اگر سفر كاري باشد و شما مجبور باشيد ساعت هاي متمادي در كنفرانس هايي شركت كنيد، در عوض با كشور يا شهر جديدي آشنا خواهيد شد. ممكن است مسافرت اضطراب و استرس هم داشته باشد، به خصوص اگر سفر شما همراه با گردش و بازديد از جاهاي ديدني باشد يا نياز به آشنايي با زبان هاي مختلف داشته باشيد يا مقصدتان شهري شلوغ باشد. اما استرس سفر يك استرس مثبت است و مثل اضطراب شما از كار زياد يا زندگي روزمره نيست. كاهش فشار و استرس روحي هميشه به سلامتي شما كمك خواهد كرد.


تنوع در زندگي
مسافرت از هر نوعي كه باشد باعث مي شود براي مدتي از زندگي عادي خود دور شويد و همين مسئله به تنهايي انرژي زيادي به شما مي دهد. اينكه بخواهيد برنامه روزانه خود را كمي تغيير دهيد، مي تواند به عنوان نوعي درمان محسوب شود و اين كار از كسل و خسته شدن فكر و جسم جلوگيري مي كند. بزرگي مي گفت: "هر تغيير و تنوعي به اندازه استراحت خوب است".


استفاده از هواي آزاد
سفر باعث مي شود كه از چهارديواري منزل يا محل كار دور شويد و بيشتر ازهواي تازه و سالم لذت ببريد. اگر براي گردش به كوهستان يا براي استراحت به كنار دريا برويد،  نسبت به روزهاي عادي عميق تر نفس بكشيد تا اكسيژن بيشتري وارد بدنتان شود. همچنين مي توانيد از آفتاب گرفتن هم استفاده ي زيادي ببريد، اما احتياط هاي لازم براي جلوگيري از آفتاب سوختگي را فراموش نكنيد.


براي اتفاقات غير منتظره آمادگي پيدا مي كنيد
برنامه سفر مي تواند مفيد باشد, اما نمي توانيد همه چيزها را با كوچكترين جزئيات برنامه ريزي كنيد. تا قبل از اينكه به آنجا برويد چطور مي توانيد بفهميد كه رستوران كوچكي پشت آن خيابان وجود دارد, يا فرد محلي شما را به خانه اش دعوت مي كند تا بيشتر با هم آشنا بشويد؟ در حقيقت بهترين بخش از سفر همين ماجراجويي هايي است كه پيش مي آيد.
بدست نياوردن چيزي كه مي خواهيد و يا بدست آوردن چيزي كه نمي خواهيد مي تواند موهبتي در لباس مبدل برايتان بشود

وقتيكه مجبور مي شويد آخرين اتوبوس باقيمانده و يا وسيله نقليه عبوري را انتخاب كنيد, هيچ چاره اي جز پذيرش آن نداريد. به اين شيوه است كه اكثر افراد موفق ياد مي گيرند وقتي كارها باب ميلشان پيش نمي رود شاد باشند.


بهترين چيزها را مي توانيد از بدترين تجربه ها بدست آوريد
يك مرتبه, وقتيكه در سيسيل بودم, توسط يك مرد غريبه 100 دلار سرم كلاه گذاشته شد. در ابتدا خيلي دگرگون شدم. من تمام روز بعد را به اين فكر مي كردم كه چطور مراقب پولهايم باشم, و اگر دستم به آن فرد رسيد با او چكار كنم. اما چيزهايي را از اين تجربه ياد گرفتم, در مورد ماهيت خوب و بد انسان ها, و اينكه چطور شرايط آنها را وادار بانجام كارهاي بد مي كند, چيزهاي زيادي را در مورد خودم برايم آشكار شد و اينكه چطور با بد شانسي ها مواجه بشوم.

بطوريكه وقتي به ناراحتي در اين مورد خاتمه دادم, احساس مي كردم قوي تر شدم, حس هاي مختلفي را در چند روز گذشته تجربه كرده بودم, و باهوش تر شده بودم, و درك بيشتري نسبت به خودم و كلاه برداري پيدا كرده بودم.


تفاوت قيمت و ارزش چيزها را درك خواهيد كرد
هزينه سفر ممكن است كه از چند هزار دلار تجاوز كند, بستگي به اين دارد كه به چه سفري برويد. اما ارزشي كه مي تواند بروي زندگي و خاطرات تان بگذارد خيلي ناچيز باشد. در مورد اينكه چقدر مي خواهيد خرج كنيد خوب فكر كنيد, مطمئن شويد, و همچنين در نظر بگيريد كه چه چيزهاي ديگري از اين تعطيلات مد نظرتان است, چه افرادي را مي خواهيد ملاقات كنيد, چه تجربه اي را مي خواهيد داشته باشيد, و 10 سال بعد چه چيزهايي را مي خواهيد از اين تجربه به خاطرتان بياوريد.


از ديگران پيروي نمي كنيد و مسير خودتان را پيدا مي كنيد
سفر همراه با تور و راهنما مي تواند آموزنده و سرگرم كننده باشد, اما من مشتاقانه بدنبال مكان هايي خارج از گروه براي خودم هستم, در كوچه و پس كوچه ها, در مغازه هاي فلافل فروشي و محله هاي متفاوت, تا شناخت خودم را از شهر و محيط آن بيشتر كنم. همين شيوه را وقتيكه از سفر به خانه هم بر مي گردم دنبال مي كنم.


در لحظه حال زندگي مي كنيد
سفر به نوعي مثل عاشق شدن است. بجاي اينكه با شخصي مانوس بشويد, با مكاني مانوس مي شويد. آن لحظات لذت بخشي كه خورشيد به صورت تان مي تابد و خودتان را در مكان بيگانه اي مي يابيد, يا رسيدن به قطار در بين شلوغي تاكسي ها و دست فروشان لحظاتي هستند كه تا ابد با شما خواهند ماند, و بعدا بخاطر مي آوريد و بارها و بارها با آن زندگي مي كنيد.


مي بينيد كه ديگران چطور زندگي مي كنند
همه ما بخشي از خانواده بشريت هستيم, اما وقتيكه درگير كارهاي روزمره مان مي شويم خيلي ساده است كه اينرا فراموش كنيم, ديدن مردمي كه درست مثل ما زندگي مي كنند. اما تجربيات روزانه شان بسيار متفاوت از چيزي است كه ما انجام مي دهيم, ديده تان را بروي اين قضيه باز مي كند كه چقدر شبيه به آنها هستيد, و در عين حال چقدر متفاوتيد. 

دانستني هاي سفر,فايده سفر,فايده مسافرت

 سفر به شما اين امكان را مي دهد كه فشارهاي روحي و جسمي را از خود دور كنيد

  • عيد كجا بروم؟
  • در فصل بهار به اين مكانها سفر كنيد

 

 

به خاطر چيزهايي كه داريد سپاسگزار مي شويد
وقتي خانواده هايي را مي بينيد كه براي غذا برنج خالي مي خورند و زير آسمان شب مي خوابند, اين ديد مي تواند به شما كمك كند تا به اين فكر كنيد كه چقدر خوش شانس هستيد كه سقفي بالاي سرتان است و لباس گرمي داريد كه بپوشيد, مي توانيد با اين ديد به خودتان بياييد. خيلي خوش شانس هستيد اگر دسترسي به اينترنت داريد و اين مقاله را الان مي خوانيد, باحتمال قوي جزء 20% از ثروتمند ترين مردم دنيا هستيد. هرگز اينرا فراموش نكنيد!


تفاوت هاي كوچك را درك مي كنيد
وقتي به كشورهايي سفر مي كنيد كه به زبان متفاوتي صحبت مي كنند, خيلي آسان است كه به چيزهاي ديگري كه باعث اين تفاوت ها مي شوند توجه كنيد. از نور خورشيدي كه در سرتاسر دره به گياهان مختلف مي تابد گرفته تا جانوراني كه در محيط اطراف هستند, از حواس خودتان براي تشخيص اينكه چه چيزهاي ديگري در آن كشور بيگانه متفاوت هستند استفاده كنيد.

  • خريد مشكين تاژ با 15% تخفيف

  • كوتاه ترين راه اخذمجوز كار وتحصيل درآمريكا

 


در خلوت تان راحتر مي شويد
حتي زمانيكه با ديگران در سفر هستيد, اينكه هيچ كس به زبانتان صحبت نمي كند مي تواند باعث جدايي تان از ديگران بشود. در بسياري از موارد, مجبور مي شويد كه افكاري را كه در سرتان است عملي كنيد, اينكار چيزي است كه بسياري از متفكران, فيلسوفان و هنرمندان آنرا خوب مي شناسند و تجربه كرده اند.


تغيير در رفتار
برنامه ريزي هم قسمتي از تفريحات تان است.  زماني كه سفري در پيش داريد، حتي يكنواختي و كار سخت باعث مي شود كه بهتر با مشكلات كاري كنار بياييد. سفر كردن ديد و احساس تازه اي نسبت به فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف به شما مي دهد و كمك مي كند كه از زندگي بيشتر لذت ببريد. سفر حتي باعث مي شود ديد تازه اي نسبت به شهر خودتان هم پيدا كنيد.


آشنايي با افراد و فرهنگ هاي مختلف
سفر كمك مي كند تا افراد مختلفي را ملاقات كنيد. اجتماعي بودن و معاشرت كردن نوعي درمان به حساب مي آيد و باعث مي شود با فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف آشنا شويد.


خاطرات سفر
اگر تواناييش را داريد كه به هر كجا دوست داريد سفر كنيد، اين كار را انجام دهيد چون ممكن است بعدها پشيمان شويد. پس اگر هميشه آرزو داشته ايد به استراليا سفر كنيد، الان وقتش است. همچنين بد نيست در طول سفر حتما خاطرات خود را بنويسيد و عكس هاي يادگاري بگيريد تا بعدها بتوانيد از آن خاطرات به خوبي ياد كنيد.


ارتباط بهتر با همسر
سفر به شما اين امكان را مي دهد كه بدون فكر كردن به وظايف و مسئوليت هاي خانه، زمان بيشتري را با همسرتان بگذرانيد و كمي به گذشته برگرديد. مطمئناً گذراندن اوقاتي خوش كنار همسرتان در سفر، خيلي بهتر از دعوا كردن است. دور شدن از محيط خانه و كار، باعث تجديد قوا و آرامش مي شود و براي سلامتي روحي خانواده نيز مفيد است.


مطالعه در سفر
سفر كردن يكي از فعاليت هايي است كه نبايد ناديده گرفته شود. اگر زياد به مسافرت مي رويد، سعي كنيد بيشتر روي فوايد آن مطالعه كنيد چون اينگونه از سفرتان بيشتر لذت خواهيد برد. از فرصت هايي كه براي مسافرت برايتان پيش مي آيد نهايت استفاده را ببريد و از تأثيري كه بر جسم و روحتان دارد استقبال كنيد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۳:۲۸ توسط:hsi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :