برنامه سفر برنامه سفر .

برنامه سفر

برنامه سفر به اهواز

صبح روز اول دو اثر تاريخي را خواهيد ديد و بعد راهي بازارگردي مي‌شويد پس كفش مناسب داشته باشيد. براي عصر هم به ترتيب پل‌هاي اهواز را بازديد خواهيم كرد كه پشت سر هم و به فاصله كمي از هم قرار دارند و نهايتاً شب راهي لشكر آباد خواهيم شد.


پل سفيد اهواز

پل سفيد اهواز نماد بي‌همتاي اهواز است كه همچنان استوار روي كارون قدعلم كرده است و محل تردد ماشين‌ها است. در كناره‌هاي پل مسير باريكي براي پياده‌روي در دو سمت آن وجود دارد كه مي‌توانيد از آنجا به تماشاي كارون بپردازيد. اگر دقت كنيد همواره پرندگاني دورتا دور پل در حال چرخش‌اند چراكه معمولاً مردم از روي اين پل به پرندگان غذا مي‌دهند و شما هم مي‌توانيد اين تجربه را داشته باشيد. در كناره‌هاي پل هم مي‌توانيد ماهيگيراني را ببينيد كه با ابتدايي ترين وسايل و با حوصله مشغول ماهيگيري هستند. هلالي‌هاي اين پل مكان معروفي است كه برخي افراد با وجود خطرناك بودن از آن بالا مي‌روند تا به بالاي پل برسند كه مطمناً تصاوير رفت و آمد پرهيجان آنها را بر روي هلالي‌ها ديده‌ايد كه البته زياد اين كار را توصيه نمي‌كنم. پل سفيد در شب نورپردازي زيبايي دارد و مي‌توانيد يكي از زيباترين عكس‌هاي اهواز را در كنار اين پل به يادگار بگيريد.

كاروانسراي معين التجار

زماني كه روي پل هستيد مي‌توانيد ديواره‌هاي آجري و طاق‌نماهاي زيباي مشبك بناي معين التجار را از دور ببينيد. اين بنا زماني كاروانسراي پر رونقي بود كه توسط تاجري بوشهري به نام معين التجار اداره مي‌شد. وقتي از روي پل به سمت ساحلي شرقي رفتيد مي‌توانيد در ورودي آن را در ابتداي خيابان ببينيد. البته معمولاً در عيد نوروز يا مناسبت‌هاي خاص براي بازديد باز است. در حال حاضر بناي دو طبقه‌اي است كه تا حدي مرمت شده‌ است و ديدنش خالي از لطف نخواهد بود. در كوچه كناري آن ساباطي وجود دارد كه در زمان احداث بنا ساخته شد. سازه‌اي طاق مانند كه مانند سايه اندازي سبب تردد راحت‌تر در كوچه‎ و پس كوچه‌هاي مناطق گرم مي‌شود. سراي معين التجار در بافت قديم اهواز واقع شده است و از ايوان طبقه دوم آن نماي زيبايي رو به كارون ديده مي‌شود. معمولاً در شب هم نورپردازي مختصري دارد كه جلوه‌ زيبايي به آن مي‌بخشد.

بازار امام خميني

كمي پايينتر كوچه‌اي قرار دارد كه به ورودي اصلي بازار امام مي‌رسد. بازار بزرگ امام خميني از جمله بازارهاي مسقف اهواز است كه ساخت آن به زمان پهلوي بر مي‌گردد. كوچه و پس كوچه‌هاي زيادي از آن منشعب مي‌شود و  هر آنچه از ذهنتان بگذرد در آنجا يافت مي‌شود. يكي از راسته‌هاي دوست داشتني بازار عبدالحميد هست كه مكان فروش پارچه‌هاي رنگارنگ و زيبايي است كه از ديدنش سير نمي‏‌شويد! دست فروشان در اين خيابان هميشه هستند. به نظرم ساختار سنتي هر شهر مختص خودش است. از نظرم نماد اين قسمت گاري‌هاي سمبوسه فروشي، باميه و تشت‌هاي بزرگ پر از يخ و نوشيدني است! در كل آن قدر دست فروشان جاذبه داشتند كه بنا بر اعتراض مغازه داران، اخيراً مكاني خارج از بازار را براي شان در نظر گرفته‌اند!!
نكته
 بانوان زحمتكش و محترم دستفروش به عكاسي حساس هستند حتماً و حتماً كسب اجازه كنيد!

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۲:۰۴ توسط:hsi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :