برنامه سفر برنامه سفر .

برنامه سفر

برنامه سفر به زنجان

زنجان يكي از شهرهايي است كه به دليل سابقه تاريخي طولاني كه دارد غني از آثار تاريخي است كه از زمان هاي مختلف به جا مانده است. براي اينكه بتوانيد برنامه سفر به زنجان را به بهترين شكل ممكن بچينيد لازم است كه با جاذبه هاي گردشگري زنجان، مراكز خريد، غذاهاي محلي و… اين استان بيشتر آشنا شويد.

زنجان به علت اينكه در نزديكي هاي تهران واقع شده است يك شهر بين راهي نيز محسوب مي شود و معمولا مسافراني كه مي خواهند هزينه اقامت، خورد و خوراك و.. خود را كم كنند در اين شهر اقامت مي كنند. جالب است بدانيد كه نام قديمي زنجان، زنگان بوده است اما پس از همه اعراب، به علت نبود حرف گاف در زبان عربي، به زنجان تغيير نام داده است.

ديدني هاي زنجان

در برنامه سفر به زنجان، ديدني هاي زنجان كم نيستند. بناي داش كسن يكي از بناهاي تاريخي زنجان است كه قدمت آن به دوران قبل از اسلام باز مي گردد. در اين بنا تركيب معماري ايراني و مغول ها را خواهيد ديد. روي اين بنا نقش يك اژدها هك شده است كه از فرهنگ چيني الهام گرفته شده است. باستان شناسان تخمين ميزنند كه قدمت اين بنا به دوران خورشيد پرستي باز مي گردد.

برنامه سفر به زنجان

 موزه رختشورخانه يكي ديگر از جذاب ترين آثار تاريخي اين شهر است. اين بنا مكان مخصوصي براي شست شو لباس ها به ويزه در فصل سرما بوده كه فقط خانم ها حق ورود داشته اند و بنايي با چنين كاربردي كمتر در جهان ديده شده است.

گنبد سلطانيه نيز در فاصله كمي از زنجان قرار گرفته كه قدمت آن به دوران ايلخانيان برميگردد و يكي از مهم ترين آثار ملي ايران است.

بازار سرپوشيده زنجان نيز پس از گذشت سال ها هنوز ظاهر قديمي و با اصالت خود را حفظ كرده است كه گشت و گذار در اين بازار قديمي خالي از لطف نخواهد بود.

طبيعت گردي زنجان

اگر از علاقه مندان به طبيعت گردي هستيد در روستاهاي اطراف زنجان مناطقي با طبيعت بكر وجود دارد. آلاداغلار در زنجان يكي از حيرت انگيزترين مناطق طبيعي زنجان است. آلا در زبان تركي به معناي رنگي و داغلار به معناي كوه است، الاداغلار يعني كوه هاي رنگي. در اين منطقه كوه ها به دليل وجود املاح معدني گوناگون رنگا رنگ و تركيبي از رنگ هاي سفيد، نارنجي، قهوه اي، قرمز، سبز و… مي باشد. آلاداغلار جلوه اي حيرت انگيز از طبيعت است كه در كمترين جايي از دنيا وجود دارد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۳:۵۰ توسط:hsi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :