برنامه سفر برنامه سفر .

برنامه سفر

برنامه ريزي‌ سفر موفق

 معمولا يك برنامه ريزي‌ سفر موفق دو بخش دارد:   

1️⃣ قسمت اول بخش تعاملي سفر است

2️⃣ بخش دوم درباره‌ي دستاوردهاي سفر است

پس اگر مي‌خواهيد به سفر برويد و از درد بي‌برنامگي در سفر رنج نبريد، حتما اين مطلب را بخوانيد و از آن لذت ببريد.

◀️  چه‌ طور مي‌شود يك سفر موفقيت‌آميز داشت؟

 ↩️ يكي از راه‌هاي سفر موفقيت آميز، برنامه‌ريزي دقيق براي چند روز استراحت و لذت بردن است كه در سفرتان پيش رو داريد. يك سفر موفق چند راز دارد. با من سفر بعضي از اين رازها را با شما در ميان مي‌گذارد.

◀️  انگيزه‌تان براي لذت بردن از سفر 

↩️ اولين و شايد مهم‌ترين قدم براي داشتن يك برنامه سفر موفق و لذت بردن از سفر ، فكر كردن به انگيزه‌ي سفر است. يعني به سوالاتي از اين دست با دقت و صداقت كامل پاسخ دهيم:

1️⃣ آيا از شلوغي و همهمه‌ي زندگي روزمزه خسته شده‌ام و قصد استراحت دارم؟

2️⃣ آيا مي‌خواهم با كم‌تحركي مقابله كنم؟

3️⃣ آيا قصد معاشرت بيش‌تر و دوست‌يابي دارم؟

4️⃣ آيا دنبال لذت‌هاي بصري و عكاسي هستم؟

5️⃣ آيا دنبال آشناي با فرهنگ‌ها و سبك زندگي‌ها هستم؟

6️⃣ آيا دلم ماجراجويي مي‌خواهد؟                                   

پاسخ دقيق به اين سوالات نوع سفر تعيين مي‌كند. مثلا، اگر قصد دوست‌يابي داريم سفر با تور گزينه‌ي مناسبي‌ست، اما اگر از همهمه و سر و صدا فراري‌ هستيم، وقت‌گذراني در تور شايد چندان مناسب حال‌مان نباشد. اگر از كم‌تحركي شاكي‌ايم، پس سفر پرتحركي مثل پياده‌روي در طبيعت گزينه‌ي بهتري است، اما اگر زندگي معمولي پرتحركي داريم و قصدمان استراحت و ريلكس كردن داريم ، پس سفر ويلايي و يك‌جا نشستن بهترين انتخاب است.

◀️  دومين قدم ، انتخاب همسفري با دقت ميباشد

↩️ بعد از مشخص شدن انگيزه‌ي سفر ، وقت انتخاب همسفر است. با دوستان و خانواده صحبت كنيم و توانايي‌ها و علاقمندي‌هاي اطرافيان‌تان را در نظر بگيريم تا هم‌فكرها را براي سفر برگزينيم. به‌عنوان مثال، اگر قصد يك سفر پر تحرك در طبيعت‌ و پياده‌روي طولاني و كوله‌كشي را داري، مادربزرگِ پيرمان همسفر مناسبي نيست، هر چند كه با او خيلي خوش بگذرد. اگر قصدمان عكاسي است، پس بايد در مسير زياد توقف كنيد تا بتوانيم خوب ببنيم و خوب ثبت كنيم، پس آدم‌هاي كم‌حوصله كه مي‌خواهند سريع به مقصد برسند و وقت‌‌گذاشتن براي عكاسي به نظرشان كار بي‌نمكي است را همراه خود نكنيم. يادمان باشد!
همسفر خوب، همدلي و همراهي همسفر، يكي از مهم‌ترين فاكتورها براي يك سفر موفق و راز لذت بردن از سفر است. انتخاب همسفر مانند انتخاب شريك زندگيست، دقت كنيم.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۹:۳۴ توسط:hsi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :