برنامه سفر برنامه سفر .

برنامه سفر

برنامه سفر اهواز، شوشتر، شوش و دزفول

برنامه سفر اهواز، شوشتر، شوش و دزفول ويژه گردشگران و ايرانگرداني است كه قصد دارند اهواز و نيمه شمالي استان خوزستان را در يك سفر چند روزه بازديد كنند. در زيبايي خرمشهر و آبادان شكي نيست. ولي به دليل فاصله زياد اين دو شهر، آنها را در برنامه ديگري جاي خواهيم داد. استان خوزستان، استاني سرسبز، تاريخي و باستاني است كه انقلاب كشاورزي در ۱۰ هزار سال پيش در آن روي داده است. رود كارون از شهرهاي گوناگون خوزستان مي‌گذرد و اين سرزمين گرم، مرطوب، صميمي و سرسبز را سيراب مي‌كند. خوزستان و شهرهاي آن كه زخم‌هاي جنگ را بر چهره دارند، تاريخ باستاني و طبيعت خود را در بستر فرهنگ بومي اهالي خونگرمشان به شما عرضه مي‌كنند. پس با ما همراه باشيد تا به شهر اهواز و سپس شوشتر و شوش و در پايان از دزفول بازديد كنيم.

درباره اهواز و شهرهاي شمال خوزستان


اهواز مركز استان خوزستان است و دقيقا در مركز اين استان جاي گرفته است. رود كارون كه تنها رود قابل كشتيراني ايران است كه از ميان شهر اهواز مي‌گذرد. اهواز جمعيتي تقريبا ۱.۳ ميليون نفري دارد. در نيمه شمالي خوزستان، شهر شوشتر در مركز شهرستان شوشتر قرار گرفته و شهري كشاورزي با جمعيتي صدهزار نفري است. در سوي ديگر رود دز و در غرب خوزستان، شهر باستاني شوش جاي گرفته كه از مهمترين نقاط باستاني ايران از دوران هخامنشي به شمار مي‌رود. شوش شهري پنجاه هزار نفري است كه زماني پايتخت سياسي هخامنشيان بوده است.
برنامه سفر اهواز | برنامه سفر ۴ روزه به اهواز، شوشتر، شوش و دزفول
اما اگر بيشتر به سوي شمال برويم، در كرانه رود دز، شهر دزفول قرار گرفته است. دزفول با ۴۰۰ هزار نفر جمعيت در دامنه هاي كوه هاي زاگرس جاي گرفته است. استان خوزستان و شهرهاي گوناگون آن، آب و هوايي گرم و مرطوب دارد. از همين رو پاييز و زمستان، بهترين زمان براي سفر به خوزستان است. همچنين شهر اهواز علاوه بر مسير و ريلي و زميني، داراي يك فرودگاه بين المللي هم هست و مسافران مي‌توانند با خريد بليط هواپيما اهواز به اين شهر سفر كنند. همچنين شهر دزفول هم داراي يك فرودگاه داخلي است كه مي‌توان از آن هم براي سفرهاي هوايي بهره برد.

برنامه سفر ۴ روزه به اهواز، شوشتر، شوش و دزفول


ما يك سفر چهار روزه به اهواز و سه شهر ديگر خوزستان يعني شوشتر، شوش و دزفول را براي شما برنامه‌ريزي كرده‌ايم. سفرمان را ابتدا از شهر اهواز آغاز مي‌كنيم و سپس به سوي شمال استان خوزستان حركت مي‌كنيم. اهواز را در آغاز سفر و دزفول را در پايان قرار داديم تا هم مسير حركتمان به گونه يكنواخت از جنوب به شمال باشد و هم كساني كه با خريد بليط هواپيما به اين سفر مي‌روند، بتوانند سفرشان را از فرودگاه اهواز آغاز و در فرودگاه دزفول هم به پايان برسانند. ما ابتدا ۲ روز را در اهواز سپري مي‌كنيم و از زيبايي‌هاي آن لذت مي‌بريم. سپس در روز سوم به شوشتر رفته و در همان روز به شهر شوش هم مي‌رويم و از تاريخ اين دو شهر لذت مي‌بريم. در روز پاياني هم به دزفول مي‌رويم تا طبيعت و تاريخ را در كنار هم ببينيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۹:۱۰ توسط:hsi موضوع:

برنامه سفر به پاريس فرانسه

پاريس معروف به شهر عشاق است. شهري كه با سفر كردن به آن ميتوانيد تجربه‌هاي به يادماندني پيدا كنيد. براي مسافريني كه قصد سفر به پاريس را دارند يك برنامه سفر ۴ روزه آماده كرده‌ايم كه بتوانند از زمان اقامت خود در پاريس به بهترين نحو استفاده كنند. با Okvisa.ir همراه باشيد.

 

 

 

برنامه روز اول سفر به پاريس

ميدان كنكورد (Concorde) را به عنوان اولين مكان براي برنامه سفر پاريس خود انتخاب كنيد. بازديد از اين منطقه بين ۳۰ دقيقه تا يك ساعت زمان خواهد برد. اگر به هنر نيز علاقه داريد با حدود ۵ دقيقه پياده‌روي به گالري Muse de l’Orangerie كه در غرب باغ تويلري قرار دارد خواهيد رسيد كه در اين گالري هنري نقاشي‌هاي امپرسيونيست و پست امپرسيونيست به نمايش گذاشته شده است. حدود ۲ ساعت هم ميتوانيد براي ديدن از اين گالري زمان صرف كنيد.

بعد از بازديد از گالري به باغ تويلري (Tuileries Garden) برويد و از پياده‌روي در آن لذت ببريد. اين باغ نامش را از كارخانه‌هاي كاشي و سفالگري در دوره‌ي قرون وسطي مي‌گيرد كه در آن زمان در مكان فعلي باغ تويلري واقع شده بودند و در زبان فرانسوي به آن‌ها تويلري مي‌گفتند. همچنين برنامه بعدي شما مي‌تواند بازديد از نقاشي‌هاي و مجسمه‌هاي زيباي موزه اورسي در طرف ديگر رود سن باشد. اين موزه دومين موزه پربازديد در پاريس است كه در سال ۱۹۸۶ ميلادي در مقابل رودخانه سن پاريس افتتاح شد.

برنامه بعدي با صرف زمان حدود ۱ ساعت و البته صرف هزينه بابت تاكسي، بازديد از قديمي‌ترين پل روي رود سن به نام پل نئوف پونت (Pont Neuf) است. جالب است بدانيد اين پل اولين پل سنگي شهر پاريس مي‌باشد و از بخش غربي جزيره‌ي ايل دولاسيته (Île de la Cité) عبور مي‌كند و بعد از گذشت اين همه سال همچنان پا بر جا است. پياده از اين پل به سمت قلعه كانسيرژري برويد. مطمئن باشيد ديدن از معماري اين بنا كه قبلا يك زندان بوده است براي شما جالب خواهد بود.

اگر هنوز خسته نشده‌ايد شما را به ديدن از كليساي نوتردام (Cathédrale Notre-Dame de Paris) دعوت مي‌كنيم كه متاسفانه در پانزدهم آوريل ۲۰۱۹ دچار آتش‌سوزي شده است. معماري كليساي نوتردام بسيار با شكوه و نمونه بي‌بديل معماري گوتيك است. اين كليساي معروف پاريس علاوه بر اينكه يك بناي تاريخي و جاذبه‌ مهم گردشگري به‌شمار مي‌رود، به‌عنوان قلب كليساي كاتوليك رومي در پايتخت فرانسه شناخته مي‌شود و محل جلوس اسقف اعظم پاريس است.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۴:۳۲ توسط:hsi موضوع:

برنامه سفر پرسپوليس به عربستان مشخص شد

تيم پرسپوليس احتمالا مانند سفر به تاجيكستان، به عربستان مي‌رود.
برنامه سفر پرسپوليس به عربستان مشخص شد؟

گروه ورزش/ شهرآرانيوز، تيم فوتبال پرسپوليس روز ۲۴ مهر در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا بايد به مصاف الهلال عربستان برود، بازي‌هايي كه تا فينال در كشور عربستان برگزار خواهد شد. به همين منظور به احتمال فراوان تيم پرسپوليس برنامه سفرش به عربستان مانند برنامه سفر به تاجيكستان خواهد بود.

سرخپوشان به احتمال فراوان با پرواز‌چارتر به عربستان خواهند رفت و اگر تغييري در برنامه پيش نيايد سه روز قبل از مسابقه يعني يا روز ۲۱ مهر يا شب ۲۰ مهر تهران را به مقصد رياض ترك خواهند كرد.

پرسپوليس اگر موفق شود از سد الهلال بگذرد بايد براي برگزاري ديدار نيمه نهايي به مصاف برنده بازي النصر عربستان و الوحده امارات برود و پس از آن برنامه فينال مسابقات اعلام خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۸:۱۶ توسط:hsi موضوع:

برنامه سفر كم هزينه

رزرو محل اقامت از طريق كوچ سرفينگ

راهنماي سفر كم هزينه ارزان بخوابيم، ارزان بخوريم ۵با جستجو در كوچ سرفينگ مي‌توانيد هزينه‌ي اقامت خود را در سفرتان پايين بياوريد

اگر چه بهترين انتخاب معمولا استفاده از تورهاي مسافرتي است اما يك وب‌سايت بسيار خوب ديگر هم كه بسيار از سفرروهاي حرفه‌اي از آن استفاده مي‌كنند «كوچ سرفينگ» است. با عضويت در اين وب‌سايت مي‌توانيد در خانه‌ي افراد محلي بمانيد، يا ديگران را مهمان خانه‌هايتان كنيد. برخي از افراد شرايطي مثل تميز كردن خانه را به عنوان شرايط اقامت در پروفايلشان قرار داده‌اند. به هرحال، در برخي از شهرها، بخصوص شهرهاي اروپايي، اين‌قدر گزينه‌ي اقامت زياد است كه مي‌توانيد با جستجوي دقيق افراد مناسبي را پيدا كنيد و از هم‌نشيني با مردمي از فرهنگ ديگر و پيدا كردن دوست جديد لذت ببريد.

نكته‌ي مهم: در انتخاب ميزبان و يا ميهمان حتما بايد مسائل امنيتي را در نظر داشته باشيد. 

راهنماي سفر كم هزينه : چشم‌تان دنبال موادغذايي ارزان باشد

راهنماي سفر كم هزينه ارزان بخوابيم، ارزان بخوريم ۶يكي ديگر از راه‌هاي كاهش هزينه‌ي مسافرت، پايين آوردن هزينه‌ي غذاست

خورد و خوراك يك قسمت مهم نه فقط در سفر، بلكه در همه‌ي زندگي است و به هيچ عنوان هم نمي‌شود از خير آن گذشت. اما مساله‌ي مهم اين است كه ياد بگيريم چطور رستوران‌هاي ارزان‌قيمت و روش‌هاي ارزان براي سير كردن شكم‌مان بيابيم. اين در راهنماي سفر كم هزينه بسيار اهميت دارد. در زير چند راز مسافران حرفه‌اي كه توسط سفرزون كشف شده را فاش مي‌كنيم:

الف: در هر شهري به دنبال كافه‌ها، كترينگ‌ها و رستوران‌هاي خانوادگي باشيد. يادتان باشد در بيزينس‌هاي كوچك، محلي و خانوادگي مي‌توانيد غذاهاي پر و پيمان و با كيفيت اما بسيار ارزان‌تر از رستوران‌هاي معروف و تجاري پيدا كنيد. در ضمن، با گپ زدن با صاحبان محلي رستوران‌ها كلي اطلاعات جالب درباره‌ي شهر و فرهنگ هم بدست خواهيد آورد.

ب: در بسياري از كشورهاي جهان يك رسمي وجود دارد كه آخر روز كاري سوپرماركت‌ها موادغذاي كه تاريخ مصرف آن‌ها رو به اتمام است را به حراج مي‌گذارند. قيمت اين مواد غذايي حراج شده گاهي تا يك سوم كاهش پيدا مي‌كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۰:۲۷ توسط:hsi موضوع:

چند راز يك سفر موفق

چه‌طور مي‌شود يك سفر موفقيت‌آميز داشت؟ يكي از راه‌هاي آن برنامه‌ريزي دقيق براي چند روزي است كه در سفرتان پيش رو داريد. يك سفر موفق چند راز دارد. سفرزون بعضي از اين رازها را با شما در ميان مي‌گذارد.

۱. براي لذت بردن از سفر به انگيزه‌تان از سفر فكر كني

چرا مي‌خواهيد به سفر برويد؟ بايد پاسخ اين سوال را بدهيدچرا مي‌خواهيد به سفر برويد؟ بايد پاسخ اين سوال را بدهيد

اولين و شايد مهم‌ترين قدم براي داشتن يك برنامه سفر موفق و لذت بردن از سفر ، فكر كردن به انگيزه‌ي سفر است. يعني به سوالاتي از اين دست با دقت و صداقت كامل پاسخ دهيم:

  • آيا از شلوغي و همهمه‌ي زندگي روزمزه خسته شده‌ام و قصد استراحت دارم؟
  • آيا مي‌خواهم با كم‌تحركي مقابله كنم؟
  • آيا قصد معاشرت بيش‌تر و دوست‌يابي دارم؟
  • آيا دنبال لذت‌هاي بصري و عكاسي هستم؟
  • آيا دنبال آشناي با فرهنگ‌ها و سبك زندگي‌ها هستم؟
  • ايا دلم ماجراجويي مي‌خواهد؟

پاسخ دقيق به اين سوالات نوع سفر تعيين مي‌كند. مثلا، اگر قصد دوست‌يابي داريم سفر با تور گزينه‌ي مناسبي‌ست، اما اگر از همهمه و سروصدا فراري‌ايم، وقت‌گذراني در تور شايد چندان مناسب حال‌مان نباشد. اگر از كم‌تحركي شاكي‌ايم، پس سفر پرتحركي مثل پياده‌روي در طبيعت گزينه‌ي بهتري است، اما اگر زندگي معمولي پرتحركي داريم و قصدمان لم دادن است، پس سفر ويلايي و يك‌جا نشستن بهترين انتخاب است.

 


 
راهنماي سفر بدون هزينه (قسمت سوم) كم‌تر خرج كنيم ۷

 

۲. همسفرها را با دقت انتخاب كنيم

انتخاب همسفرهاي خوب به معناي جديدي به لذت بردن از سفر مي‌دهدانتخاب همسفرهاي خوب به معناي جديدي به لذت بردن از سفر مي‌دهد

بعد از اين‌كه انگيزه‌ي شخصي‌ را از سفر مشخص كرديم، وقت انتخاب همسفر است. با ديگران صحبت كنيم و توانايي‌ها و علاقمندي‌هاي اطرافيان‌تان را در نظر بگيريم تا هم‌فكرها و هم‌توان‌ها را براي سفر برگزينيم. به‌عنوان مثال، اگر قصد يك سفر پر تحرك در طبيعت‌ و پياده‌روي طولاني و كوله‌كشي را داري، مادربزرگِ پيرمان همسفر مناسبي نيست، هر چند كه با او خيلي خوش بگذرد. اگر قصدمان عكاسي است، پس بايد در مسير زياد توقف كنيد تا بتوانيم خوب ببنيم و خوب ثبت كنيم، پس آدم‌هاي كم‌حوصله كه مي‌خواهند سريع به مقصد برسند و وقت‌‌گذاشتن براي عكاسي به نظرشان كار بي‌نمكي است را همراه خود نكنيم. يادمان باشد!

همسفر خوب، همدل و همراه يكي از مهم‌ترين فاكتورها براي يك سفر موفق و راز لذت بردن از سفر است. انتخاب همسفر مانند انتخاب شريك زندگيست، دقت كنيم.

۳.  رودربايستي را كنار بگذاريم

نگذاريد رودبايستي سفرتان را خراب كندنگذاريد رودبايستي سفرتان را خراب كند

در ايده‌آل‌ترين حالت، همسفران‌مان از سفر همان نيتي را دارند كه ما داريم. مي‌خواهند همان‌قدر پول خرج كنند كه ما قرار است خرج كنيم. به معاشرت، پياده‌روي، عكاسي، توقف، خنديدن، ساختمان موزه ديدن و ماجراجويي همان‌قدر اشتياق نشان مي‌دهند كه ما و بالاخره براي سفر همان روزهايي را خالي دارند كه ما. اگر اين‌طور است پس بايد بگوييم خوش‌بحال‌مان، بر خر مراد به سفر مي‌رويم و مي‌توانيم برنامه سفر موفق را بچينيم و لذت بردن از سفر را تجربه كنيم.

اگر درباره‌ي هر كدام از اين‌ها حتي كمي هم شك داريم، بهتر است حتما قبل از سفر قيد رودربايستي را بزنيد و با همراهان صحبت كنيد. اين‌طوري در طول سفر مشكلي پيش نمي‌آيد و به همه خوش مي‌گذرد. اگر هم براي انتخاب همسفر آن‌قدرها دست‌مان باز نيست (مثلا بايد با خانواده سفر كنيم) حتما قبل از سفر سنگ‌هاي‌مان را وا بكنيم و براي خودمان زمان‌ها و فضاهاي شخصي طلب كنيم. البته بايد به ديگران هم حق گفتن و داشتن اين آزادي‌ها را هم بدهيم

۴. همسفر خوب و دموكراتي باشيم

برنامه سفر موفق | همسفر خوب و دموكراتي باشيمبرنامه سفر موفق | همسفر خوب و دموكراتي باشيم

خب! حرف‌هاي‌مان را زديم و سنگ‌هاي‌مان را با ديگران وا كنديم، اما يادمان باشد كه فقط خواسته‌هاي شخص من مهم نيستند، بلكه سفر يك كار تيمي است كه روحيه‌ي جمعي مي‌خواهد. همان‌قدر كه از ديگران انتظار داريم به ما و خواسته‌هاي‌مان احترام بگذارند، ما هم بايد چنين باشيم. خوب بشنويم، به روحيات همسفران‌مان دقت كنيم، به آزادي عمل آن‌ها احترام بگذاريم و زورگو نباشيم.

اگر به‌ قصد رقص و پايكوبي و جيغ‌و‌هوار سفر مي‌كنيد، به‌ياد داشته باشيد همه مثل شما نيستند و براي اين‌كارها به سفر نيامده‌اند. اگر به‌دنبال سكوت و آرامش هستيم، شايد در خانواده يا تور كسي اهل شلوغ‌بازي‌ست. پس به‌زور كسي را مجبور نكنيم آن‌طوري كه به ما خوش مي‌گذرد، خوش بگذراند. تعامل كنيم تا به يك نقطه‌ي تعادل برسيم. يعني، لازم است همراه باشيم تا ديگران هم با ما همراهي كنند.

براي اين‌كه يك سفر خوش داشته باشيد بايد برنامه‌ريزي كاملي كنيد و برنامه سفر موفق بريزيد. ما در ادامه به نكات دقيق‌تر و ريزتر برنامه سفر موفق پرداختيم. نكاتي كه رازهاي طلايي برنامه سفر موفق هستند.

۵. مسير سفر داشته باشيم

مهم‌ترين بخش در ريختن يك برنامه سفر موفق انتخاب مسير سفر استمهم‌ترين بخش در ريختن يك برنامه سفر موفق انتخاب مسير سفر است

براي مقصدي كه در نظر گرفته‌ايد، تمامي مسيرهاي ممكن را ليست كنيد. بعد با بررسي مسيرها ببينيد كدام مسير بيش‌تر انتظارتان از سفر را برآورده مي‌كند، يا به اصطلاح اگر كدام مسير را طي كنيد، بيش‌تر خوش مي‌گذرد.

براي اين‌كه اين نكته واضح‌تر بشود، چند مثال مي‌زنم: مثلا اگر يكي از اهداف سفر شكم‌گردي‌ست راهي كه پر از كافه و رستوران است، طبعا بهتر از يك راه بي‌آب و علف و برهوت است. اگر مي‌خواهيد زودتر به مقصد برسيد و با توقف حال نمي‌كنيد، كوتاه‌ترين مسير را برگزنيد. اگر مي‌خواهيد عكاسي كنيد، زيباترين مسير را انتخاب كنيد. اگر هم مي‌خواهيد جاي خاصي را ببنيد از همان مسير برويد.

يادمان نرود براي رسيدن به هر چيزي، هزاران راه وجود دارد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۷:۳۰ توسط:hsi موضوع:

چگونه برنامه سفر موفق بچينيم


1- كجا و كِي مي‌خواي برنامه سفرت رو براي تعطيلات بچيني؟


تقويم و كه يه نگاهي بندازي مي‌بيني كه تعطيلات زيادي در طول سال داريم كه مي‌توني يه برنامه سفر حرفه‌اي داشته باشي. اول از همه بايد مشخص كني كه كجا مي‌خواي سفر كني بعضيا عاشق كوه‌نوردي ومناطق كوهستاني هستن و بعضيا اصلا حوصله هيجان و خستگي كوه رو در تعطيلات ندارن. يكي عاشق جنگل و ديدن درختا و كمپ زدن توي دل جنگله، در مقابلش هستن كسايي كه از شباي جنگل مي‌ترسن. حالا اگه طبيعت‌گردي رو دوست داري يا بيشتر طرفدار لاكچري سفر كردن در تعطيلات و اقامت در يه هتل 5 ستاره هستي كه با گشت شهري از جاذبه‌ هاي گردشگري سفرت ديدن كني؛ بايد با توجه به سليقه‌اي كه داري مقصدت رو براي تعطيلات انتخاب كني! خيلي از شهرها و كشورهاي جهان هستن كه حتي يه هتل 5 ستاره ندارن برعكس كشورهايي كه هتل‌هاي مجهزي دارن كه گردشگرا از ابتدا تا انتهاي سفرشون از هتل بيرون نميان. زماني كه مي‌خواي برنامه سفر رو بچيني هم مهم هست تا با آب و هواي مقصدت مطابق باشه و حتما قبل از سفر به فستيوال‌ها و جشنواره هاي اون منطقه دقت كن.

 كجا و كِي مي‌خواي برنامه سفرت رو براي تعطيلات بچيني


2- برنامه سفر در تعطيلات انتخاب هتل و اقامتگاه مناسبه


هر مقصدي رو كه انتخاب مي‌كنين بهتر هست به ليست هتل‌هاي اون منطقه دقت كنيد؛ چون يكي از مهم‌ترين گام‌ها براي داشتن يه برنامه سفر خوب انتخاب هتل هست. با توجه به بودجه و سليقه‌اي كه داري مي‌توني از لوكس‌ترين هتل‌هاي 5 ستاره تا هاستل‌ها (خوابگاه‌ها) رو براي اقامت در مقصدت انتخاب كني. با انتخاب مناسب‌ترين هتل در برنامه سفر خود از تعطيلات نهايت لذت رو ببريد.

 

 برنامه سفر در تعطيلات انتخاب هتل و اقامتگاه مناسبه


3- استفاده از اپليكيشن‌ هاي كاربردي براي داشتن برنامه سفر در تعطيلات


امروزه با پيشرفت صنعت گردشگري و طراحي اپليكيشن هاي كاربردي سفر ديگه شما براي داشتن بهترين برنامه سفر در تعطيلات تنها نيستين و به سادگي مي‌تونين با اين اپليكيشن هاي كاربردي دقيق‌ترين برنامه هاي سفر در تعطيلات رو برنامه ريزي كنين. از اپليكيشن هاي كاربردي سفر:
•    TripAdvis از  جهاني‌ترين اپلكيشن ‌هاي كاربردي براي داشتن يك برنامه سفر رويايي
•    Foursquare از اپلكيشن ‌هاي كاربردي در سفر براي مكان‌يابي
•    google map از اپلكيشن ‌هاي كاربردي در سفر براي مسيريابي
•    wikiloc از اپلكيشن ‌هاي كاربردي در برنامه سفر براي طبيعت‌گردي
•    Uber از اپلكيشن ‌هاي كاربردي براي داشتن برنامه سفر؛ براي درخواست تاكسي
•    google translate از اپلكيشن ‌هاي كاربردي در سفر كه مترجم همراه شماست


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۳:۲۳ توسط:hsi موضوع:

برنامه سفر به تبريز

سفر به تبريز و پيرامون آن، داراي دو جنبه است. هم تماشاي تاريخ كهن اين شهر و هم لذت از طبيعت مسحوركننده پيرامون آن. رفتن به روستاي كندوان و شهر جلفا نيازمند سفر جاده‌اي چند ساعته است. پس براي آنكه بتوانيم به خوبي از مكان‌هاي ديدني مركز شهر تبريز ديدن كنيم و هم به طبيعت‌گردي در اطراف تبريز بپردازيم، يك برنامه چهار روزه را آماده كرده‌ايم كه تقريبا دو روز آن به شهر تبريز و دو روز هم به پيرامون شهر مي‌پردازد.

روز اول برنامه سفر به تبريز



بيشتر مكان‌هاي تاريخي، خانه هاي تاريخي و موزه هاي تبريز در مركز شهر قرار گرفته‌اند. اما با وجودي كه فاصله آنها از هم كم است، ولي به دليل پرشمار بودن آنها، بايد در دو روز به آنها سر بزنيد. مخصوصا بازار تبريز كه يكي از بزرگترين بازارهاي سرپوشيده و سنتي جهان است را نمي‌توان به سادگي از نظر رد كرد.

مسجد كبود


مسجد كبود تبريز كه به مسجد آبي تبريز يا مسجد فيروزه هم مشهور است، توسط جهانشاه از فرمانروايان قراقويونلو ساخته شده است. مسجد كبود در اثر زلزله آسيب‌هاي جدي ديده است و با وجود بازسازي‌هايي كه روي آن انجام شده، هنوز آثار ويراني بر آن ديده مي‌شود.
زمان بازديد پيشنهادي: ۱ ساعت
نشاني: خيابان امام خميني، كنار پارك خاقاني
هزينه: ۴۰۰۰ تومان
زمان دسترسي: از ۸ صبح تا ۵ عصر
برنامه سفر تبريز، كندوان و جلفا

موزه عصر آهن


موزه عصر آهن در اصل يك موزه صحرايي و يك سايت باستان‌شناسي است كه تبديل به يك موزه شده است. اين موزه محوطه‌اي باستاني مربوط به يك گورستان از عصر آهن است كه شما مي‌توانيد در آن با لوازم، اشيا، روش دفن و زندگي مردمان در عصر آهن آشنا شويد.
زمان بازديد پيشنهادي: ۱ ساعت
نشاني: داخل محوطه مسجد كبود
هزينه: ۴۰۰۰ تومان
زمان دسترسي: از ۸ صبح تا ۲ نيمروز
برنامه سفر تبريز، كندوان و جلفا

موزه آذربايجان


اگر به سوي ديگر ميدان ساعت برويم و خيابان امام را به سمت شرق حركت كنيم، به موزه آذربايجان مي‌رسيم كه پايه‌گذاري آن به سال ۱۳۳۶ بازمي‌گردد. موزه آذربايجان از بزرگترين و قديمي‌ترين موزه‌هاي ايران به شمار مي‌رود. شما در اين موزه گستره متنوعي از اشياي تاريخي از دوران باستان تا دوره معاصر را مي‌توانيد در آن ببينيد.
زمان بازديد پيشنهادي: ۱ تا ۲ ساعت
نشاني: ميدان ساعت به سمت ميدان شهيد بهشتي
هزينه: ۵۰۰۰ تومان
زمان دسترسي: از ۸ صبح تا ۶ عصر
برنامه سفر تبريز، كندوان و جلفا

كاخ موزه شهرداري تبريز


درست رو به روي ميدان ساعت تبريز كه خود يك جاذبه زيبا به شمار مي‌رود، ساختمان باشكوه كاخ شهرداري قرار گرفته است. تبريز نخستين شهر ايران است كه صاحب نهادي به نام شهرداري (بلديه) شد و اين موزه به مناسبت صدسالگي آن در زيرزمين آن راه اندازي شده است. شما در موزه شهرداري تبريز مي‌توانيد در تالارهاي مختلف آن، با گذشته اين شهر و شهرداري آن بيشتر آشنا شويد.
زمان بازديد پيشنهادي: ۱ تا ۲ ساعت
نشاني: ميدان ساعت، ضلع جنوب غربي
هزينه: ۴۰۰۰ تومان
زمان دسترسي در نيمه اول سال: از ۸ صبح تا ۸ شب
زمان دسترسي در نيمه دوم سال: از ۸ صبح تا ۶ عصر
برنامه سفر تبريز، كندوان و جلفا

خانه هاي تاريخي تبريز


در خيابان ارتش جنوبي از ميدان ساعت تا تقاطع ۱۷ شهريور، مجموعه‌اي از خانه هاي تاريخي تبريز قرار گرفته‌اند كه از دوره قاجار تا دوره پهلوي ساخته شده‌اند و به سبب معماري و پيشينه خود مشهورند. شما مي‌توانيد در طول اين خيابان قدم بزنيد و با سر زدن به كوچه پس كوچه‌هاي اين خيابان و اطراف آن، از اين خانه هاي تاريخي بازديد كنيد. براي بعضي تماشاي نماي آن چند دقيقه زمان مي‌برد و برخي ديگر كه تبديل به موزه شده‌اند، كمي بيشتر.
از شمال و ميدان ساعت كه به سمت جنوب حركت مي‌كنيد در طول ۶۰۰ متر، به ترتيب با اين خانه هاي تاريخي رو به رو مي‌شويد:
اولين كوچه فرعي اين خيابان كوچه حيدرزاده است و در آن به خانه تاريخي حيدرزاده مي‌رسيد و كمي آن طرف‌تر در بن‌بست سلماسي مي‌توانيد وارد موزه سنجش شويد كه در خانه تاريخي سلماسي راه‌اندازي شده است. شما در موزه سنجش مي‌توانيد ابزارهاي اندازه‌گيري از دوره‌هاي دور تا كنون را در يك فضاي تاريخي ببينيد.
در سمت ديگر كوچه ارگ به خيابان مقصوديه و خانه نيكدل هم مي‌توانيد سر بزنيد كه آن هم بازمانده از دوره قاجار است.
دقيقا رو به روي كوچه ارگ جديد، خانه اردوبادي قرار دارد كه اكنون ساختمان اداري مركز اسناد شمال غرب كشور است و بازديد از نما و گذر از آن كفايت مي‌كند.
در كوچه بعدي يعني ارگ جديد، به خانه تاريخي بهنام يا خانه گنجه اي مي‌رسيد. خانه بهنام كه در دوره زنديه تا قاجاريه ساخته شده است، اكنون دانشكده معماري دانشگاه تبريز در آن داير است و از زيباترين خانه هاي تاريخي تبريز به شمار مي‌رود.
در كوچه شهريار، خانه استاد محمدحسين شهريار، شاعر بزرگ آذري قرار دارد كه اكنون تبديل به موزه يادگارهاي زندگي وي شده است.
زمان بازديد پيشنهادي: ۲ تا ۳ ساعت
نشاني: خيابان ارتش جنوبي، از خيابان ۱۷ شهريور تا ميدان ساعت
هزينه ورودي موزه سنجش: ۴۰۰۰ تومان
هزينه ورودي خانه شهريار: ۳۰۰۰ تومان
هزينه ورودي خانه بهنام: ۴۰۰۰ تومان
هزينه ورودي خانه نيكدل: رايگان
زمان دسترسي: از ۸ صبح تا ۶ عصر
برنامه سفر تبريز، كندوان و جلفا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۳:۵۶ توسط:hsi موضوع:

برنامه سفر اسالم به خلخال

برنامه سفر اسالم به خلخال براي گردشگراني است كه مي‌خواهند سفري از نوع طبيعتگردي را در شمال ايران تجربه كنند. در زيبايي شمال ايران شكي نيست. اما درباره اين موضوع كه گل سر سبد اين منطقه زيبا كجاست، هميشه بحث‌هاي متفاوتي بوده است. مطمئنا هر كس نظر خاص خود را دارد اما آنهايي كه تجربه سفري چند روزه به اسالم تا خلخال داشته‌اند، به سختي مي‌توانند از كنار نام اين دو شهر حيرت‌انگيز و جاده‌اي كه دست آنها را در دست يكديگر مي‌گذارد عبور كنند.
در حقيقت، جاده اسالم تا خلخال آن چنان زيباست كه از آن به عنوان رويايي‌ترين جاده ايران ياد مي‌شود. حال آنكه جدا از اين جاده، در اين دو شهر چندين مكان بكر و چشم‌نواز وجود دارد كه تماشا كردن آنها دل‌انگيزترين نغمه سفر را در زندگي گردشگران به صدا در مي‌آورد. اگر نهال سفري فراموش نشدني به شمال ايران را در دل خود كاشته‌ايد، برنامه سفر اسالم به خلخال دقيقا آن چيزي است كه براي پر بار شدن اين نهال نياز داريد. پس برنامه سفر ۳ روزه اسالم به خلخال را در دست بگيريد و ۷۲ ساعت خاطره‌‌انگيز را در زندگي خودتان تجربه كنيد.

درباره جاده اسالم به خلخال


برنامه سفر اسالم به خلخال | برنامه سفر ۳ روزه اسالم خلخال
اسالم شهري در نوار غربي استان گيلان است كه جمعيتي بالغ بر ۱۰ هزار نفر در آن زندگي مي‌كنند و به زبان تالشي با هم سخن مي‌گويند. خلخال نيز شهري در جنوب استان اردبيل است كه با مساحت بزرگ و جمعيت ۸۶ هزار نفري‌اش شناخته مي‌شود. جاده اسالم به خلخال، چنان زيبا و هيجان انگيز است كه قدم زدن در آن هر كسي را به وجد مي‌آورد. اين جاده ۷۰ كيلومتري بهترين گزينه براي كساني است كه عاشق طبيعت‌گردي هستند. در طول اين مسير، شما صحنه‌هايي را خواهيد ديد كه شايد فقط با بستن چشم‌هاي خود، در روياهايتان بتوانيد چنين صحنه‌هايي را متصور شويد.

برنامه سفر اسالم تا خلخال

تركيب دو شهر اسالم و خلخال با يكديگر و گنجاندن جاده‌ اسالم به خلخال آنها در برنامه سفري ۳ روزه، هارموني دلنشيني به وجود مي‌آورد كه حاصل آن تجربه يكي از شيرين‌ترين لحظات زندگي براي هر گردشگر است. بدون ترديد، در دوراني كه سفر به خارج از كشور براي خيلي‌ها صرفه اقتصادي ندارد، مطالعه برنامه سفر ۳ روزه اسالم به خلخال و بستن چمدان‌ها به قصد گردش در طول اين مسير، تمامي نيازهاي شما براي طراوت‌بخشي به روح و جسمتان را برآورده خواهد كرد. پس قدم اول را از همين لحظه برداريد و برنامه سفر ۳ روزه اسالم به خلخال را به دقت مطالعه نماييد.

روز اول برنامه سفر اسالم به خلخال


برنامه سفر اسالم به خلخال | برنامه سفر ۳ روزه اسالم خلخال
روز اول برنامه سفر اسالم به خلخال را از جنگل‌ها و دشت‌هاي تالش آغاز مي‌كنيم و سپس با تماشاي دو روستاي نزديك به هم به نام‌هاي ناو و سه ناو ادامه مي‌دهيم تا تجربه لذت بخشي از اين گشت و گذار به دست آوريم.

جنگل‌هاي تالش


اگر واقعا اهل طبيعت گردي باشيد، بخش مهمي از گردش شما در مسير اسالم به خلخال بايد با پاي پياده انجام گيرد. بنابراين در اين مسير، شما از جنگل‌هاي سرسبز و شگفت انگيز تالش عبور خواهيد كرد. جنگل‌هايي كه چندين روستا را به آغوش خود كشيده‌اند و با آب و هواي بي نظير خودشان، شرايط هيجان انگيزي براي گردشگران به وجود آورده‌اند.
زمان بازديد پيشنهادي: ۵ ساعت
هزينه: رايگان
زمان دسترسي: شبانه روز
برنامه سفر اسالم به خلخال | برنامه سفر ۳ روزه اسالم خلخال

روستاي ناو


روستاي ناو نيز يكي ديگر از روستاهاي زيبا در مسير جاده اسالم به خلخال است. اين روستا در كنار دشت‌هاي سرسبز و وسيع واقع شده و فاصله چنداني با ييلاق خره خوني و گردنه گيوره ندارد. هنگام رسيدن به روستاي ناو، كلبه‌هاي آن در دو طرف ناورود توجه شما را به خود جلب خواهند كرد.
زمان بازديد پيشنهادي: ۲ تا ۳ ساعت
نشاني: گيلان، ۱۰ كيلومتري شهرستان تالش، جاده اسالم به خلخال، كيلومتر ۲۵ جاده اسالم به خلخال
هزينه: رايگان
زمان دسترسي: شبانه روز
برنامه سفر اسالم به خلخال | برنامه سفر ۳ روزه اسالم خلخال

روستاي سه ناو


پس از ۲۵ كيلومتر فاصله گرفتن از شهر اسالم به آبادي كوچكي مي‌رسيد كه از نظر عده زيادي زيباترين روستاي واقع‌شده در جاده اسالم تا خلخال است. اين روستا، سه ناو نام دارد. روستايي با آب و هواي معتدل و بسيار دلنشين كه دشت‌هاي سرسبز و كلبه‌هاي روستايي آن شما را حيرت‌زده مي‌كنند. روستاي سه ناو داراي صنايع دستي مختلفي است كه شما مي‌توانيد آنها را به عنوان سوغات تهيه فرماييد.
زمان بازديد پيشنهادي: ۲ تا ۳ ساعت
نشاني: گيلان، ۱۰ كيلومتري شهرستان تالش، جاده اسالم به خلخال، كيلومتر ۲۵ جاده اسالم به خلخال
هزينه: رايگان
زمان دسترسي: شبانه روز
برنامه سفر اسالم به خلخال | برنامه سفر ۳ روزه اسالم خلخال


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۰:۱۲ توسط:hsi موضوع:

برنامه سفر اصفهان

احتمالا در روز اول سفر به اصفهان هيجان زده‌ايد هر چه زودتر جاذبه‌هاي معروف شهر را ببينيد، اما از آن جا كه معمولا روز اول به جاگيري در اقامتگاه و رفع خستگي طي مي‌شود، بنابراين زمان كافي براي بازديد از مساجد معروف و عالي قاپو و موزه‌ها را نداريد و احتمال اين كه به در بسته بخوريد زياد است. بنابراين پيشنهاد ما اين است كه امروز را به مجموعه تفريحي ناژوان برويد و زمان خود را در پارك سرسبز و خوش آب و هوا و با بازديد از آكواريوم و باغ پرندگان سپري كنيد.
برنامه سفر ۳ روزه به اصفهان

پارك جنگلي ناژوان


پارك ناژوان يكي از باصفاترين نقاط اصفهان است كه درست در كنار زاينده رود قرار دارد و امكانات تفريحي بسياري دارد. از پاركينگ و رستوران و كافه بگيريد تا درياچه، تله سيژ، آكواريوم، موزه صدف و چندين باغ ديدني مانند باغ پرندگان، خزندگان و باغ پروانه‌ها همه گزينه هاي جذاب ناژوان هستند. ناژوان محل مناسبي براي پيك نيك، قايق سواري در درياچه و حتا استراحت در فضاي دلپذير پارك است.
زمان پيشنهادي بازديد: ۱ تا ۲ ساعت
نشاني: اصفهان، اتوبان شهيد حبيب اللهي، ميدان سهروردي، خيابان الفت
هزينه: رايگان
ساعت بازديد: شبانه‌روزي
برنامه سفر ۳ روزه به اصفهان

آكواريوم اصفهان


پيشنهاد مي‌كنيم از كل تفريحات پارك، اول به سراغ آكواريوم معروف اصفهان برويد. در اين آكواريوم زيبا بيش از 300 گونه ماهي به نمايش گذاشته شده است و همچنين شما مي‌توانيد از اولين تونل آكواريوم ايران هم ديدن كنيد. وارد تونل كه بشويد، گويي پا به درون اقيانوس‌ها گذاشته‌ايد.
زمان پيشنهادي بازديد: ۱ تا ۲ ساعت
نشاني: اصفهان، اتوبان شهيد حبيب اللهي، ميدان سهروردي، خيابان الفت، پارك جنگلي ناژوان
هزينه: ۲۵۰۰۰ تومان
ساعت بازديد: از ۹:۳۰ صبح تا ۷ شب
برنامه سفر ۳ روزه به اصفهان

باغ پرندگان اصفهان


پس از آكواريوم نوبت باغ پرندگان است. در اين باغ زيبا و متفاوت، انواعي از پرندگان را خواهيد ديد. از پليكان و طاووس بگيريد تا توكان‌هاي ساكن سرزمين‌هاي گرمسيري در اين باغ در معرض ديد قرار دارند. در مجموع باغ پرندگان اصفهان نزديك 130 گونه پرنده دارد كه بازديد از آن‌ها بسيار جالب خواهد بود.
زمان پيشنهادي بازديد: ۱ تا ۲ ساعت
نشاني: اصفهان، اتوبان شهيد حبيب اللهي، ميدان سهروردي، خيابان الفت، پارك جنگلي ناژوان
هزينه: ۱۰۰۰۰ تومان
ساعت بازديد: از ۸:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۵:۵۳ توسط:hsi موضوع:

برنامه سفر ۳ روزه به شهر كوچينگ در مالزي

هنگام غروب: شام را در مجاورت رودخانه كوچينگ ميل كنيد.

تعطيلات خود را با شكم گردي در كنار رودخانه شهر آغاز كنيد و خود را براي ماجراجويي هايي كه پيش رو داريد به خوبي آماده كنيد! غذاهاي محلي شهر كوچينگ در كل كشور مالزي شهرت زيادي دارند. پيشنهاد ما براي صرف شام، رستوران معروف وايت باروك (The White Barouk Restaurantدر جوار رودخانه كوچينگ است. در اين مكان مي توانيد چشم انداز زيباي كل شهر در شب را مشاهده كنيد. درب اين رستوران همه روزه تا ساعت ۱۱ شب به روي ميهمانان باز است و انواع و اقسام غذاهاي خوشمزه منطقه ساراواك مالزي را سرو مي كند. يكي از اين غذاهاي خوشمزه، Ayam Pansuh نام دارد كه از گوشت مرغ پخته شده در بامبو، چاشني ها و گياهان محلي تهيه مي شود. غذاي محبوب ديگر اين رستوران، Nasi Aruk است كه از برنج تهيه مي شود.

رستوران وايت باروك در شهر كوچينگ

روز دوم

هنگام صبح: در قديمي ترين پارك ملي ساراواك پياده روي كنيد.

برنامه امروز مختص عاشقان طبيعت بكر مالزي است. راس ساعت ۸ صبح هتل خود را به مقصد پارك ملي باكو (Bako National Park)، قديمي ترين منطقه حفاظت شده ساراواك كه ۲۷.۲۷ كيلومتر مربع وسعت دارد، ترك كنيد. در اين پارك كه در سال ۱۹۵۷ ميلادي تاسيس شده است، مي توانيد به تماشاي گياهان و جانوران منحصر به فرد ايالت ساراواك مالزي بنشينيد. دسترسي به اين پارك فقط از طريق  دقيقه ۲۵ قايق سواري از روستاي Kampung Bako ميسر است. مسيرهاي پياده روي زياد و متنوعي در اين پارك تعبيه شده اند. ۱۸ مسير مختلف با طول و درجه سختي متفاوت براي طبيعت گردان در اينجا وجود دارد كه بسته به توانايي هايتان مي توانيد يكي از آن ها را انتخاب كنيد. به عنوان مثال، مسير پياده روي Lintang، حدود ۵.۸ كيلومتر و كوتاه ترين مسير يعني مسير Tanjong Sapi فقط ۰.۵ كيلومتر طول دارد.

پارك ملي باكو در شهر كوچينگ مالزي

در پارك ملي باكو، هيچگاه از مسيرهاي اصلي خارج نشويد، چرا كه ممكن است راه خود را گم كنيد و با مشكل مواجه شويد. به هر كجاي پارك كه قدم بگذاريد، ميمون هاي معروف proboscis دور و برتان هستند! اين ميمون ها از ناياب ترين گونه هاي ميمون در سطح جهان هستند كه هنوز هم در اين پارك زندگي مي كنند. اگر كمي هم خوش شانس باشيد مي توانيد با يك خوك پشمالوي بورنئويي كه بزرگترين پستاندار پارك است، سلفي بياندازيد! در ادامه، با برنامه سفر ۳ روزه به شهر كوچينگ مالزي همراه باشيد.

ميمون هاي معروف پارك ملي باكو

هنگام عصر: از يك روستاي ماهيگيري مالايي ديدن كنيد.

بعد از اينكه ناهار خود را در غذاخوري پارك ملي باكو ميل كرديد، به ديدن يكي از جاذبه هاي گردشگري نزديك به اين پارك به نام شهر Muara Tebas برويد. اينجا در گذشته يكي از معروف ترين روستاهاي ماهيگيري و تجاري مالزي بوده است. جاذبه اصلي اين روستا، نيايشگاه چينگ سان ين (Ching San Yen) است. مردم محلي اين منطقه همه روزه براي شكرگزاري خدا از اينكه سالم از دريا عبور كرده اند، به اين نيايشگاه قدم مي گذارند. نماي خارجي اين بنا رنگارنگ است و اگر از پله هاي آن بالا برويد با چشم انداز بسيار زيباي كل روستا مواجه خواهيد شد.

در هنگام بازديد از اين روستاي توريستي، از آب ميوه گيري هاي خياباني و آب نارگيل معروف اين منطقه غافل نشويد.

نيايشگاه چينگ سان ين

هنگام غروب: غذاهاي قوم اورانگ اولو (Orang Ulu) را تجربه كنيد.

اورانگ اولو يكي از قبيله هاي شمال غرب ايالت ساراواك در مالزي است. براي اينكه با اين قوم ميهمان نواز بيشتر آشنا شويد، پيشنهاد مي كنيم تا شبي شامتان را در كنار آن ها ميل كنيد. بدين منظور، به رستوران لپائو (Lepau Restaurant) برويد. اين رستوران كه در قلب شهر واقع شده، در يك فضاي كاملا سنتي و بومي با دكوراسيون محلي و موسيقي اين قوم، پذيراي ميهمانان و گردشگران شهر كوچينگ است. يكي از غذاهاي معروف اين رستوران Nasi Bungkus است كه در بين برگ درخت موز پيچيده مي شود. غذايي به نام Umai، كه از ماهي تهيه مي شود هم غذاي معروف ديگر اين رستوران محلي است. در ادامه برنامه سفر ۳ روزه به شهر كوچينگ مالزي برنامه روز سوم را پيشنهاد خواهيم كرد.

رستوران محلي لپائو در شهر كوچينگ مالزي

روز سوم

هنگام صبح: با اوران گوتان ها معاشرت كنيد!

شهر كوچينگ مالزي را بدون ديدن اوران گاتان هايش ترك نكنيد! صبح روز آخر سفرتان، با سفري كوتاه و حدودا ۴۰ دقيقه اي، به ذخيره گاه حيات وحش Semenggoh برويد. اينجا مكانيست كه نگهبانان، اوران گوتان ها را آموزش مي دهند! اين حيوانات حالتي نيمه وحشي دارند، به اين معني كه هم مي توانند به تنهايي در دل جنگل از پس خودشان بر بيايند و هم آن قدر رام هستند كه به انسان ها حمله نكنند. آن ها اغلب وقت خود را در جنگل مي گذرانند، ولي براي صرف غذا به اين مركز باز مي گردند.

اوران گوتان ها در ذخيره گاه حيات وحش سمنگوه

هنگام عصر: خودتان را براي خريد سوغات آماده كنيد!

آخر سفرتان نزديك شده و وقت خريد سوغات براي بستگان و دوستانتان فرا رسيده است. در مسير برگشت به شهر، توقف كوتاهي در Sin Piao داشته باشيد و از محصولات خوشمزه غذايي آن همچون اسنك هاي خوشمزه، كمي آذوقه راه تهيه كنيد. بعد از آن پيشنهاد مي كنيم كه به خيابان كارپنتر (Carpenter Street) يكي از قطب هاي تهيه غذا در شهر كوچينگ برويد و علاوه بر اينكه كمي از ميان وعده هاي آن ميل مي كنيد، از مغازه هاي اطراف سوغاتي خريداري كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۸:۳۹ توسط:hsi موضوع: