برنامه سفر برنامه سفر .

برنامه سفر

براي چه مسير هايي مي توان از بليط چارتر استفاده كرد؟

منظور از بليط لحظه آخري چارتر چيست؟

در هنگام خريد بليط هواپيما گاهي با عباراتي مواجه خواهيد شد كه ممكن است با آن‌ ها آشنايي نداشته باشيد، يكي از اين عبارت ها بليط لحظه آخري مي باشد. در واقع بليط لحظه آخري هواپيما بليطي است كه بر روي پروازهاي چارتر ارائه مي ‌شود. معمولا آژانس‌هاي هواپيمايي تمام يا بخشي از صندلي‌ هاي يك هواپيما را چارتر مي‌ كنند؛ به اين ترتيب كه صندلي ‌هاي يك هواپيما را پيش خريد نموده و با قيمت دلخواه به مشتريان عرضه مي ‌كنند. اما گاهي نيز پيش مي ‌آيد كه آژانس چارتر كننده موفق به فروش تمامي بليط‌ هايش نمي‌ شود. در اين صورت آژانس متحمل ضرر سنگيني خواهد شد. به همين دليل تصميم به فروش بليط‌ ها به صورت نرخ لحظه آخري مي ‌كند. پرواز لحظه آخري بيشتر مناسب كساني است كه برنامه‌ ريزي دقيقي براي سفر خود ندارند. چون زمان فروش بليط لحظه آخري به زمان پرواز بسيار نزديك است و هر لحظه بايد آماده سفر باشيد. در فروش بليط‌ لحظه آخري هواپيما چارتر كننده صندلي ‌هاي باقي مانده را با در نظر گرفتن تخفيف بر روي بليط‌ هاي چارتر به فروش مي ‌رساند.

بليط چارتر براي اماكن اقامتي نظير هتل و وسايل حمل و نقل همچون كشتي ، قطار و هواپيما هم كاربرد دارد. در دنيا حتي هلكوپتر ها و جت هاي اختصاصي را نيز بصورت آنلاين ميتوان براي مدت زمان مشخصي براي مقاصد خواسته شده ، چارتر كرد و اين امكان را به شخص و يا كمپاني ميدهد تا از تخفيفات بيشتري برخوردار شوند.

بسياري از شركت هاي بزرگ كه تعداد زيادي از مديران و كاركنان آن ها بصورت دائم در مسير هوايي مشخصي مثلا تهران به مشهد، روزهاي مشخصي در هفته پرواز مي كنند، ترجيح ميدهند از ايرلايني كه مد نظرشان مي باشد تعدادي صندلي چارتر كنند. عمدتا اصطلاح seat charter يا همان " اجاره صندلي هاي پرواز " و يا Full charter " اجاره تمامي صندلي هاي پرواز " در اين نوع پروازها بسيار كاربرد دارد.

در واقع full charter يا اجاره تمامي صندلي هاي پرواز در آن مسير، در آژانس هاي هواپيمايي و شركت هاي خدمات مسافرتي كه مجري برگزاري تور هستند، بيشتر به چشم ميخورد و از آنجايي كه پروازها در اختيار آن آژانس است ميتوانند " پرواز " و يا " تور" و خدمات آنرا با بهترين نرخ رقابتي و پيشنهادات ويژه در اختيار مسافرين خود و يا آژانس هاي همكار بگذارند.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۹:۰۸ توسط:hsi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :