برنامه سفر برنامه سفر .

برنامه سفر

قلعه هزار در

منظور از قلعه نظامي و جنگي اين است كه در زمان هايي كه يك جنگ رخ مي داد، از اين قلعه براي نگهداري اسلحه و آموزش نيروها و جنگنده ها استفاده مي كردند. همچنين يك قلعه مشخص كننده مرز بود و هركس كه مي توانست قلعه را تخريب كند، پس از آن به راحتي وارد شهر مي شد. قلعه هزار در هم در منطقه اي مرزي واقع شده و نشان گر همين موضوع است.

تاريخچه

قلعه هزار در، متعلق به دوران و سلسله ساسانيان است كه حدودد 1500 سال سن و قدمت دارد. اين قلعه بسيار قديمي، به خوبي نشان مي دهد كه معماران در گذشته از هوش و زكاوت بسيار بالايي برخوردار بوده اند؛ زيرا با گذشت چندين قرن هنوز شكل و ظاهر خود را به خوبي حفظ كرده اند. اين منطقه تاريخي در گم نامي به سر مي برد و كسي از گذشته و اطلاعات آن خبري نداشت، تا اينكه در سال 1379 به ثبت ملي رسيد و همه مردم را از وجود خود آگاه كرد. مستر بليط همچنان سعي مي كند كه شما را براي سفري آسوده به شهر آبدانان و بازديد از قلعه هزار در آماده سازد، پس با ما تا انتها همراه باشيد.

نقشه و معرفي بخش هاي مختلف

اين مجموعه تاريخي، طاق هاي هلالي شكل متعددي دارد؛ كه جنس تمام آن ها از سنگ است. البته بايد بدانيد كه در بيشتر بناهاي تاريخي پيش از اسلام، مكان هايي كه ساخته مي شدند، از سنگ و گل و گچ بودند كه همين عمل دوام آن ها را زياد تر مي كرد. همچنين قلعه هزار درب داراي بخش هاي مختلفي است؛ كه بيشتر اين بخش ها بر اثر عوامل جوي تخريب شده اند، اما برخي از آن ها كه مشخص است و محققان آن ها را تشخيص داده اند، شامل اتاق ها و تعداد طبقات اين قلعه است.

قلعه هزار در سه طبقه بوده كه در قسمت زير زمين از اسلحه ها نگه داري مي كردند. همچنين در طبقه همكف، يعني طبقه وسط، نيروهاي جنگنده آموزش مي ديدند كه اين طبقه شامل حياط هم است. از طبقه آخر هم كه بلندترين قسمت قلعه است، براي نگهباني اطراف استفاده مي كردند؛ به گونه اي كه اگر اتفاقي در مرزها و اطراف رخ مي داد، آن ها سريعا به حاكم شهر گزارش مي دادند.

شرايط بازديد

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۴۷:۲۰ توسط:hsi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :