برنامه سفر برنامه سفر .

برنامه سفر

دانستي هايي براي سفر راحت



در اين ميان كساني كه با مشكل سازماندهي امور روبرو هستند, از فكر كارهاي سفر دچار استرس شده و گاهي عطاي سفر را به لقايش مي بخشند. نگران نباشيد! با خواندن اين مقاله و رعايت اين نكات شما سفري خوب پيش رو خواهيد داشت. 

لباس مناسب سفر,چمدان سفر

 نرم افزار مسافرتي Tripit

 

1 نرم افزار مناسب: تريپيت (Tripit)
جمع آوري اطلاعات سفر از جمله رزرو كردن ها, چك كردن صورت حساب ها, جزئيات پرواز, گزارش آب و هوا و حتي پيشنهاد يك مكان ديدني از ميان ديگر نقاط, همگي از كارايي هاي اين نرم افزار دوست داشتني است. بدين ترتيب كه شما اجازه ي دسترسي به ايميلتان را به تريپيت مي دهيد و در صورت به دست آوردن اطلاعات مورد نظر, اين مطالب در جدول زماني برنامه ي سفر شما قرار داده مي شود.  

كيف مناسب مسافرت, مدارك سفر

همه ي وسايل سفر را در يك كيف جاي دهيد

 

2 – لباس مناسب
كفش هايتان را درآوريد, وسايلتان را در سبد بگذاريد, لپ تاپ خود را از كيفتان بيرون آوريد, حالا زمان چك شدن در فرودگاه است! انجام اين كارها هر فردي را خسته و كوفته مي كند. بنابراي بهترين روش, انتخاب كفشي است كه به راحتي پوشيده شود, تا حد امكان از بستن كمربند خودداري كنيد و همگي وسايل از جمله لباس, روسري, كيف پول و وسايل سبك ديگر را در يك كيف و فقط  يك كيف جاي دهيد. هرچه وسايل سبك تر باشند, راحت تر از اين مهلكه گذر مي كنيد! 

 كيف مناسب مسافرت, مدارك سفر

براي مسافرت از كيف هاي باكيفيت مثل چرم, استفاده كنيد

 

3 – كيف مناسب
بهترين كيف آن است كه حداقل داراي دو بخش زيپ دار باشد. پاسپورت و مدارك سفر را در يكي و تلفن همراه و ديگر وسايل را در بخش ديگر قرار دهيد. هر آنچه كه مورد نياز است و از كيف بيرون مي آوريد, به سرعت سر جاي خود قرار دهيد تا خطر گم شدن آنها را كمتر كنيد. دسته ي بلند كيف به حركت راحت تر دست هاي شما كمك مي كند. در ضمن از كيف هاي باكيفيت مثل چرم, استفاده كنيد.  

چيدن وسايل سفر, كيف مسافرت

از بردن وسايل اضافي در سفر خود داري كنيد

 

4 – وسايل مناسب
چپاندن وسايل مختلف در كيفي كه با خود به داخل هواپيما مي بريد, تنها يك نتيجه دربر دارد و آن چيزي جز بي نظمي مضاعف نيست. آن چيزهايي كه مورد نياز شما هستند, مدارك سفر, بالشتك گردن, هدفون, كمي خوراكي, دارو, جواهرات, كامپيوتر, تلفن همراه, كيف پول و كتاب خوان ديجيتال مي باشند.   

لباس مناسب سفر,چمدان سفر 

  • عيد كجا بروم؟
  • در فصل بهار به اين مكانها سفر كنيد

 

وسايل سفر را با بند هاي كوچك ببنيديد تا از جا به جا شدن آن ها جلوگيري شود

 

 5 – برچسب هاي مناسب
هميشه براي جاسازي وسايل در محيطي كوچك دچار مشكل مي شويد؟ و با برداشتن يكي از آنها, بقيه هم پخش و پلا مي شوند؟ از اين به بعد دور هر دسته از وسايل خاص, يك بند مخصوص ببنديد و بدين ترتيب از جا به جا شدن آنها جلوگيري كنيد.    

  • ماندگاري و بور نشدن لباس هاي تيره

  • دريافت سود روز شمار بدون ريسك

 

چيدن وسايل سفر, كيف مسافرت  براي فراموش نكردن وسايل سفر ليست تهيه كنيد


 6 – ليست مناسب
بهترين روش براي فراموش نكردن وسايل مورد نياز, تهيه ي ليست, آن هم از چند روز قبل است. اگرچه كه بسياري از وسايل, در دقيقه ي 90 سر از چمدان شما در مي آورند, با اين حال تعدادي از آنها ثابت بوده و از انباشتگي وسايل مختلف در روز آخر, جلوگيري مي كنند.

 

 7 –چيزهاي مناسب
چگونگي چيدمان وسايل به اندازه ي چيزهاي چيدني مهم است. 3 اصل را فراموش نكنيد: 1 – سعي كنيد از رنگ هاي متنوع استفاده نكنيد, هماهنگ كردن بخش هاي مختلف لباس با هم سخت مي شود. 2 – براي سِت كردن به زيورآلات اعتماد كنيد. بدين ترتيب از جاي گيري زياد جلوگيري مي شود. 3 – فقط سه جفت كفش را در ليست خود قرار دهيد: كفش روز, كفش شب و كتاني. 

چمدان مناسب مسافرت, لباس سفر

 لباس شبيه هم مثل پيراهن ها را كنار يكديگر قرار دهيد

 
 8 – چيدمان مناسب
همه ي ما از “لول كردن لباس” به منظور جاي گيري كمتر شنيده ايم, اما ما مطلب ديگري را پيشنهاد مي كنيم. چنانچه لباس هاي خود را لول كنيد, امكان شناسايي آنها كمتر مي شود, بنابراين تكه هاي لباس شبيه هم مثل پيراهن ها را كنار يكديگر قرار دهيد. وسايل سنگين تر را در طبقات زيرين و سبك ترها را بالاتر قرار دهيد. جوراب ها را در كيسه هاي پلاستيكي گذاشته و در جاي خالي بين وسايل جاسازي كنيد. 

كيف مناسب مسافرت, مدارك سفر

  هنگام بلند شدن از روي صندلي هواپيما, نگاهي بيندازيد تا چيزي جا نمانده باشد

 

9 – چك كردن مناسب
در 5 دقيقه ي آخر پرواز, فكر خود را جمع و جور كنيد, به جيب پشتي صندلي نگاهي بيندازيد و كاري را كه در مرحله ي بعدي انجام مي دهيد, در نظر آوريد. در ضمن به هنگام بلند شدن از روي صندلي, به آن نگاهي بيندازيد تا چيزي جا نمانده باشد.

 10 – جابجايي مناسب
 وقتي به هتل يا محل اقامت خود مي رسيد, بخشي از كمد را براي آويزان كردن لباس ها و بخشي ديگر را براي تا كردن و گذاشتن لباس ها اختصاص دهيد. زير لباس هاي آويزان شده, كفش هاي خود را قرار دهيد. قسمتي از اتاق را خالي نگه داشته تا بتوانيد, وسايلي را كه خريداري مي كنيد, در آنجا بگذاريد. هميشه چيزهايي چون تلفن همراه يا كليد اتاق فراموش مي شوند. براي جلوگيري از اين قضيه, آنها را در مكان هايي قرار دهيد كه به هيچ وجه از ياد نمي روند. مثلا تلفن خود را در كفشتان بگذاريد!

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۹:۵۲ توسط:hsi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :