برنامه سفر برنامه سفر .

برنامه سفر

برنامه سفر هفت روزه به يونان

يك هفته در يونان

سفر هفت روزه به يونان

اگر اولين بار است كه به يونان سفر مي‌كنيد بهتر است در اين زمان كم به معروف‌ترين مقاصد اين كشور يعني آتن، سانتوريني و ميكونوس برويد. اين محبوب‌ترين تركيب گردشگران است. در آتن مي‌توانيد اماكن باستاني و جاهاي ديدني يونان را بشناسيد و با تاريخ اين كشور آشنا شويد. در سانتوريني و ميكونوس هم مي‌توانيد زيبايي سواحل يونان را ببينيد و از ديدن طلوع و غروب خورشيد لذت ببريد.


 

تداركات و حمل و نقل براي برنامه سفر 7 روزه يونان

قبل از شروع سفر به يونان بهتر است كمي با جغرافياي اين كشور آشنا شويد. اين كشور از چندين گروه جزيره تشكيل شده كه در درياي اژه قرار دارند. يكي از دغدغه‌هاي سفر در يونان جا به جا شدن بين اين جزاير است، مخصوصا اگر 7 روز بيشتر فرصت نداشته باشيم! خوشبختانه سانتوريني و ميكونوس هر دو متعلق به مجمع الجزاير سيكلاد هستند و به يكديگر نزديكند.

معمولا از دو راه مي‌توان به اين جزاير رسيد. راه اول و البته  قديمي‌تر، استفاده از كشتي است. اما از آنجا كه دو جزيره محبوب و پرطرفدارند، به فرودگاه هم مجهز شده‌اند.


جستجو و رزرو هتل يونان در علي بابا


چگونه از سانتوريني به ميكونوس برسيم؟

يونان سانتوريني

مسافت بين سانتوريني و ميكونوس را مي‌شود با قايق طي كرد. اين قايق‌ها برنامه روزانه دارند و طبق ساعت‌هاي مشخصي مسافران را بين اين دو جزيره جا به جا مي‌كنند. جالب است بدانيد نوع قايق‌ها متنوع است. اگر عجله داريد مي‌توانيد از قايق‌هاي پرسرعت استفاده كنيد كه معمولا مسافت بين دو جزيره را در كمتر از دو ساعت طي مي‌كنند. همين سفر، با قايق‌هاي معمولي بيش از 4 ساعت طول مي‌كشد.

از آنجا كه اين برنامه سفر، هفت روزه است، زمان اهميت زيادي دارد، پس بهتر است قايق‎هاي پر‌سرعت را انتخاب كنيد. البته ناگفته نماند كه سفر با قايق‌هاي معمولي آرامش بيشتري دارد و خوشايندتر است.

چگونه از آتن به سانتوريني و ميكونوس برسيم؟

سفر به يونان

اگر اول به آتن رسيديد، مي‌توانيد از طريق دو بندر پيرائوس يا رافينا كه به اين شهر نزديكند قايق بگيريد و به سانتوريني و ميكونوس برويد. از آتن تا سانتوريني ممكن است بين 5 تا 10 ساعت در راه باشيد. بستگي به نوع قايقي دارد كه سوار مي‌شويد. مسافت آتن تا ميكونوس هم چيزي بين 2 تا 5 ساعت طول مي‌كشد. پس بهتر است قايق‌هاي پر سرعت را انتخاب كنيد.

همه اين‌ها در حاليست كه پرواز از آتن به هر كدام از اين دو جزيره فقط زير يك ساعت طول مي‌كشد.


اگر مسافر يونان هستيد، بخوانيد بيشتر بخوانيد: 

اگر مسافر يونان هستيد، بخوانيد


هواپيما يا كشتي؟ مساله اين است!

باور كنيد يا نه، انتخاب بين سفر هوايي و دريايي در روند سفر هفت روزه شما تاثير زيادي دارد، چون در يك سفر هفت روزه بايد زمان را غنيمت بشمريم. هرچه رفت و آمدتان زمان كمتري ببرد، بيشتر مي‌توانيد از مكان‌هاي گردشگري لذت ببريد و زمانتان را به تفريح اختصاص دهيد.

احتمالا فكر مي‌كنيد سفر هوايي گرانتر از قايق‌سواري است، در صورتيكه كه با برنامه‌ريزي درست مي‌توانيد پروازهاي چارتري ارزان قيمت را از قبل رزرو كنيد و فاصله بين جزيره‌ها را با هواپيما برويد. در بيشتر مواقع بليط‌هاي قايق بسيار گرانتر از پروازهاي چارتري درمي‌آيد.

ورود به يونان

اگر تا اينجاي مطالب را خوانده باشيد، مي‌دانيد كه برنامه سفر به يونان شامل گشت و گذار در سه مكان مختلف و محبوب اين كشور مي‌شود. در چنين سفرهايي نقطه شروع بسيار مهم است. از آنجا كه جزيره سانتوريني و ميكونوس پروازهاي مستقيم دارند مي‌توانيد از همان اول سفر را با رفتن يه يكي از اين جزيره‌ها شروع كنيد، البته ممكن است پرواز مستقيم به اين جزيره ها راحت گيرتان نيايد. براي همين اغلب مسافران، آتن را مبدا سفرشان قرار مي‌دهند چون در هر زمان كه بخواهند به راحتي پروازهاي آتن را رزرو مي‌كنند.

پيشنهاد ما اين است كه بعد از رسيدن به آتن مستقيم به يكي از جزيره‌هاي ميكونوس يا سانتوريني برويد و آتن را بگذاريد براي مرحله آخر سفرتان. اينطوري قبل از گشتن در پايتخت و ترك آتن با خيال راحت در جزيره‌ها استراحت كرده‌ايد.


۱۳ بهانه براي اينكه راهي يونان شويد بيشتر بخوانيد: 

۱۳ بهانه براي اينكه راهي يونان شويد


برنامه 7 روزه سفر به يونان در يك نگاه

سفر كوتاه به يونان

به طور خلاصه ، برنامه سفر هفت روزه به يونان مي‌تواند به شكل زير باشد:

پرواز به آتن > پرواز به ميكونوس > 2 روز در ميكونوس > قايق به سانتوريني > 2 روز در سانتوريني > پرواز به آتن > 3 روز در آتن.

اگر مي‌خواهيد تعطيلاتتان آرام‌تر باشد و كمتر رفت و آمد كنيد، مي‌توانيد فقط دو مقصد را انتخاب كنيد، مثلا از رفتن به يكي از جزيره ها يا رفتن و گشتن در آتن چشم پوشي كنيد. البته چه كسي دلش مي‌آيد تا يونان برود و آتن، سانتوريني يا ميكونوس را نبيند؟

در كل اغلب گردشگران ترجيح مي‌دهند تا جايي كه مي‌شود مكان‌هاي بيشتري را ببينند.

2 روز در ميكونوس

سفر به يونان

شايد بپرسيد تفاوت ميكونوس و سانتوريني در چيست؟ بايد بگوييم ميكونوس در يك كلام يعني زندگي شبانه! در حاليكه سانتوريني در روز زيباتر است و مردم آنجا اغلب فعاليتشان را در روز انجام مي‌دهند، مسافران هم روزهاي سانتوريني را بيشتر دوست دارند.

وقتي در ميكونوس هستيد، مي‌توانيد يك اتومبيل اجاره كرده و به جزيره برويد و از معروف ترين سواحل مانند اليا يا اورنوس ديدن كنيد.

شب‌ها كافه‌ها و تفرجگاه‌هاي ميكونوس پرشورترين مكان‌هاي اين جزيره‌اند. تعداد اين كافه‌ها خيلي زياد است و تا دلتان بخواهد حق انتخاب داريد. براي چندين دهه است كه ميكونوس را به اسم “جزيره مهماني” مي‌شناسند، پس احتمالا در مهمان‌نوازي چيزي كم نمي‌گذارند.


40 جزيره‌ شگفت‌انگيز جهان كه عقل و هوشتان را مي‌برد بيشتر بخوانيد: 

40 جزيره‌ شگفت‌انگيز جهان كه عقل و هوشتان را مي‌برد


چگونه مي‌توان از ميكونوس به سانتوريني رسيد؟

يونان ميكونوس

بعد از لذت بردن از غروب‌هاي زيباي ميكونوس و تفريحات شبانه ساحلي، يك قايق بگيريد و راهي سانتوريني شويد.

بهتر است اين قايق‌ها را قبل از شروع سفر رزرو كنيد كه نگران پيدا كردن قايق نباشيد. در فصل‌هاي شلوغ و پر گردشگر، (ماه‌هاي ژانويه و آگوست) تعداد اين قايق‌ها در جزيره زياد است اما توجه داشته باشيد كه به همان ميزان هم قايق‌ها شلوغ مي‌شوند. در فصل‌هاي كم رفت و آمد تعداد قايق‌ها كمتر مي‌شوند و فقط در ساعت‌هاي خاصي رفت و آمد مي‌كنند. در هر حال رزرو قايق قبل از سفر تصميم بهتري است. سفر دريايي بين اين دو جزيره بي شك يكي از بهترين قسمت‌هاي سفرتان است چون مطمئن باشيد مناظر زيبايي را خواهيد ديد.

2 روز در سانتوريني

سانتوريني به خانه‌هاي سفيد و غروب خيره‌كننده‌اش مشهور است، همين دو مورد كافيست كه بخواهيم دو روز از سفر هفت روزه را در سانتوريني بگذرانيم.  قايق‌سواري در اطراف جزيره، يكي از جالب‌ترين تفريحات است. معمولا در طول اين گشت و گذارها اتشفشان جزيره را هم مي‌بينيد.

خيلي‌ها بعد از ديدن اين جزيره زيبا، برنامه سفرشان را تغيير مي‌دهند و تصميم مي‌گيرند يك روز بيشتر در سانتوريني بمانند. هيچ ايرادي ندارد. تصميم‌گيرنده شماييد پس تا مي‌توانيد خوش بگذرانيد.

چگونه از سانتوريني به آتن برسيم؟

سفر به يونان

از سانتوريني مي‌توانيد به آتن پرواز كنيد. در فصل‌هاي پر مسافر حتما بليط خود را از قبل رزرو كنيد چون معمولا پروازها زودتر از چيزي كه فكر كنيد پر مي‌شوند. از طرفي قيمت بليط هواپيما در اين فصل بالا مي‌رود پس از هر نظر به نفعتان است كه پيش از سفر بليط هواپيما را گرفته باشيد.

يادتان باشد فرودگاه سانتوريني هم كوچك است و هم شلوغ، بنابر اين بهتر است زودتر به فرودگاه برويد تا راحت‌تر پروازتان را پيدا كنيد.


23 مورد از جاهاي ديدني رم ايتاليا در كتاب راهنما نيست بيشتر بخوانيد: 

23 مورد از جاهاي ديدني رم ايتاليا در كتاب راهنما نيست


3 روز در آتن

بالاخره نوبت به آتن رسيد. افرادي كه به آثار تاريخي، بازديد از موزه‌ها، پياده‌روي و خريد علاقه دارند حتما از بودن در آتن لذت مي‌برند.

اما خيلي‌ها ماندن در جزيره‌ها را ترجيح مي‌دهند. همانطور كه قبلا هم گفتيم همه اين‌ها بستگي به خودتان دارد، در اين برنامه هفت روزه مي‌توانيد بنا به تفريحاتي كه دوست داريد تعداد روزهاي اقامت در آتن، سانتوريني يا ميكونوس را مشخص كنيد.

در هر حال وقتي به آتن رسيديد حتما به ديدن آكروپوليس، موزه آكروپوليس و آگورا برويد. همه اينها را مي‌‌شود در يك روز انجام داد.

بازديد از پارلمان آتن و تماشا كردن مراسم تغيير نگهبانان در ميدان سينتاگما (Syntagma) خالي از لطف نيست. از جاذبه‌هاي ديگر اين شهر موزه باستان شناسي ملي است. اگر به تاريخ علاقه داريد اين موزه را از دست ندهيد.

براي خريد مي‌توانيد به بازار آتن برويد و بعد از آن در خيابان آرئوپاگيتو (Areopagitou) پياده‌روي كنيد.

اگر فرصت داشتيد يك روز از اقامت در يونان را به بازديد از معبد دلفي و معبد پوسايدون اختصاص دهيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۱:۱۱ توسط:hsi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :