برنامه سفر برنامه سفر .

برنامه سفر

خاطره سفر جام جهاني فوتبال و كادوي نمايشگاهي

سال 2006 ميلادي كه براي بازديد از نمايشگاه صنعتي به شهر هانوفر در آلمان رفته بودم، مصادف با برگزاري جام جهاني فوتبال به ميزباني آلمان در همان‌سال شده بود و به اين دليل نمايشگاه حال و هواي فوتبالي به خود گرفته بود. اكثر غرفه‌ها انواع توپ‌هاي با كيفيت فوتبال را كه آرم يا نام شركت‌شان بر روي آن چاپ شده بود و يا نمادهاي ديگر فوتبالي را بعنوان كادو نمايشگاهي ارائه ميكردند. توپ هاي باد شده و در داخل سبدهاي بزرگي در جلو غرفه ها قرارداشتند و بازديدكنندها بدلخواه خود توپي را بر ميداشتند.

طرح جنجالي عربستان به فيفا / جام جهاني هر دو سال يك بار برگزار مي شود

براي من كه در كنار بازديد از نمايشگاه بايد سوغاتي مناسبي براي پسرهايم مي‌آوردم، انواع توپ‌هاي رنگارنگ فوتبال جذاب‌ترين و البته مفت‌ترين سوغاتي ممكن بود.

بعد از نيم ساعت بازديد، سه توپ فوتبال در زير بغل داشتم كه عملا ادامه بازديد را مشكل ميكرد. غرفه اي كيسه هاي بزرگي براي كاتالوگ هايش داشت. با اظهار علاقه به محصولاتشان و به بهانه داشتن كاتالوگ، كيسه‌اي برداشتم و كمي دورتر توپ ها را در كيسه گذاشتم تا حداقل يكي از دستانم آزاد شود. همراه داشتن سه توپ بادشده فوتبال نه تنها كار بازديد از نمايشگاه و صحبت با غرفه داران را مشكل ميكرد بلكه فكر بردن آنها تا هتل و جاي دادنشان در چمدان هم ذهنم را درگير كرده بود.

بدنبال راهكاري بودم كه ناگهان چشمم به يك غرفه بزرگ افتاد كه در گوشه انتهايي آن شخصي با پمپ باد در حال باد كردن توپ بود تا در سبد جلو غرفه قرار گيرند.

به سمتش رفتم و توپي را براي پسرم درخواست كردم. با خوشرويي توپي را باد كرد و به دستم داد. با لحني ساده و مانند شخصي بي اطلاع پرسيدم اگر توپ كم باد شد چه كار كنم؟

او هم از جعبه كنارش يك سوزن توپ به من داد و گفت بعدا با اين بادش كن!

تشكر كردم و از آن غرفه دور شدم. هماني بود كه دنبالش بودم.

به محوطه بيرون سالن رفتم و به كمك سوزن، باد توپ ها را خالي كردم. خالي كردن توپ هايي كه با فشار پمپ، باد شده بودند زمان بر بود و بعضا مجبور ميشدم روي توپ ها بنشينم تا وزنم سرعت خروج باد را بيشتر كند اما در كل به نتيجه كار مي‌ارزيد.

تا بعد از ظهر از بخش‌هاي مختلف نمايشگاه ديدن كردم، با چندين غرفه دار در مورد محصولاتشان و زمينه هاي همكاري صحبت كردم و البته به كمك آن سوزن توانستم چند توپ ديگر هم به كيسه كاتالوگ ها اضافه كنم.

خوشحالي بچه ها زمان دريافت سوغاتيشان وصف ناشدني است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۳:۵۱ توسط:hsi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :