برنامه سفر برنامه سفر .

برنامه سفر

برنامه سفري تاريخي بندرعباس

روز اول- تاريخچه بندرعباس

روز اول سفر به سراغ جاذبه‌هاي تاريخي بندرعباس مي‌رويم و در نهايت اگر تمايل داشتيد مي‌توانيد به بازار قديمي بندرعباس سر بزنيد و در هنگام شب به بازار شبانه مي‌رويم و علاوه بر گشت در اين بازار و ديدن زندگي شبانه، در ميان مردم محلي زمان مي‌گذرانيم.

مسجد جامع دلگشا

مسجد جامه دلكشا در كناره خيابان ساحلي بندرعباس قرار دارد. بناي قديمي مسجد داراي شبستاني ستوندار بوده كه در اين شبستان ۱۲ ستون وجود داشته و همچنين ايوان‌هاي ستون‌داري در سه جهت غربي، شرقي و جنوبي بوده است. از بناي قديمي مسجد تنها بخش ستون‌دار در ميان شبستان جديد باقي مانده است.

بازار سنتي بندرعباس

بازار قديمي بندرعباس كه به بازار سنتي بندرعباس شناخت همي‌شود يكي از قديمي‌ترين و شلوغ‌ترين بازارهاي اين شهر است. در اين بازار مي‌توانيد انواع و اقسام سوغات‌هاي از جمله پوشاك بندري را مشاهده و حتي خريداري كنيد.

ساحل بازار قديم بندرعباس

بعد از گشت در بازار مي‌توانيد ديگر به ساحل زيباي بندرعباس برويم. رو به روي بازار قديم ساحل زيبايي قرار دارد كه بخشي از ساحل صخره‌اي و بخشي از آن شني است. در هنگام شب مردم محلي براي استراحت به كنار ساحل مي‌آيند و همچنين برخي غذاهاي خياباني را آماده و به فروش مي‌رسانند. از مهم‌ترين غذاهاي و تنقلات خياباني ‌مي‌توان انواع نان‌هاي محلي مانند نان تومشتي، نخود و انواع آش‌ها را نام برد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۹:۴۲ توسط:hsi موضوع:

برنامه سفري يك روزه به بندر زيباي خمير

در اين برنامه سفري يك روزه به بندر زيباي خمير خواهيم رفت. بندر خمير يكي از شهرهاي ساحلي استان هرمزگان در جنوب ايران است. بندر خمير در حاشيه خليج فارس قرار دارد و در گذشته نام اين بندر، جمير بوده است. جمير به معني محل اجتماع مردم است. در گذشته مردم براي انجام مراسم‌هاي مذهبي يا صيد ماهي و مرواريد در اين محل حاضر مي‌شدند براي همين به اين محل جميرمي‌گفتند كه رفته رفته به خميرتبديل شد.

خمير 
بندر خمير در نزديكي بندر عباس قرار دارد. البته براي ديدن بندر خمير مي‌توان روزهاي بيشتري را در نظر گرفت اما در يك روز نيز مي‌توان مهم‌ترين جاذبه‌هاي اين بندر را بازديد كرد. براي رفتن به اين بندر بهتر است اول به بندرعباس رفته و از طريق بزرگراه بندرعباس-بندر خمير خود را به اين شهر برسانيد. يا اگر از سمت غرب مي‌خواهيد به اين شهر سفر كنيد از جاده بندر كنگ به بندر خمير به اينجا وارد شويد.
بندر خمير شهر كوچكي است اما با اين‌حال در تلاش براي جذب گردشگران مي‌باشد. در اين راستا تعدادي هتل و اقامتگاه در حد استاندارد وجود دارد كه اگر تمايل داشتيد يك شب در اين شهر بمانيد، نگراني در مورد محل اقامت خود نداشته باشيد.
بهترين زمان براي ديدن بندر خمير اواخر فصل پاييز و فصل زمستان و اوايل فرودين ماه مي‌باشد. در اين زمان ميزان رطوبت هوا مناسب است.


روز اول- گشتي در بندر خمير

مهم‌ترين جاذبه بندر خمير را بايد تالاب بين‌المللي خورخوران بدانيم. اين تالاب چندين جزيره و همچين جنگل حرا دارد براي همين گشت را از اين تالاب شروع مي‌كنيم. اگر هوا آفتابي باشد، پيشنهاد مي‌كنم عينك آفتابي، كرم ضدآفتاب و همچنين كلاه مناسب را فراموش نكنيد. يك كوله يك روزه، آب و كمي تنقلات همراه خود داشته باشيد.

تالاب خورخوران

تالاب بين المللي خورخوران و جنگل‌هاي حرا اين تالاب به لحاظ زيست محيطي اهميت جهاني دارند. اين تالاب به عنوان ذخيره‌گاه زيست كره‌زمين به ثبت جهاني رسيده‌ است. جنگل حرا تالاب خورخوران بزرگ‌ترين جنگل دريايي در خاورميانه است. براي ديدن اين جنگل بايد سوار قايق شد. مراقب گوشي تلفن همراه خود باشيد و در حين قايق‌سواري از عكاسي و فيلمبرداري پرهيز كنيد.

جزيره مردو

تالاب خورخوران بيش از ۵۰ جزيره دارد كه برخي از آنها قابل بازديد هستند. جزيره مردو يكي از اين جزاير است. بعد از اينكه قايق كنار جزيره ايستاد، وارد جزيره مي‌شويم. اين جزيره پوشيده از درختان حرا و گياهان بومي است. مراقب باشيد و قدم‌هايتان را در مسيري كه مشخص شده بگذاريد. به هيچ عنوان وارد جنگل نشويد و هيچ زباله‌ي در جزيره رها نكنيد.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۱:۴۷ توسط:hsi موضوع:

برنامه، سفري چهار به شهر مشهد

در اين برنامه، سفري چهار روزه به شهر مشهد خواهيم داشت. مشهد جزو شهرهاي ايران است كه در تمامي سال خيابان‌هاي آن مملو از گردشگرن مختلف مي‌باشد. اغلب اين گردشگران به منظور زيارت به اين شهر سفر مي‌كنند. اما مشهد علاوه بر جاذبه حرم مطهر، جاذبه‌هاي تفريحي، فرهنگي و تاريخي متعدد دارد كه مي‌توانيد در سفرتان به اين شهر در نظر بگيريد.
براي دسترسي به مشهد راه‌هاي بسياري پيش رو داريد. از جمله راحت‌ترين راه، پرواز است كه تقريبا از تمامي فرودگاه‌هاي كشور به فرودگاه مشهد پرواز وجود دارد. اگر پرواز به لحاظ قيمت برايتان مقرون به صرفه نيست، راه‌هاي ارزان‌ترين براي رسيدن به مشهد وجود دارد، از جمله قطار و اتوبوس. تقريبا از تمامي مراكز استان‌ها به مشهد مسير ريلي وجود دارد و از تهران به مشهد روزانه بيش از 50 قطار مي‌رود كه طبق برنامه‌ خود مي‌توانيد يك قطار را انتخاب و خريداري كنيد.
حتي اگر با ماشين شخصي تصميم به رفتن به مشهد را داريد، راه‌هاي ورودي به مشهد اغلب بزرگراه مي‌باشد كه اين رانندگي را براي شما راحت‌ مي‌كند.
به همين ترتيب در مشهد به راحتي مي‌توانيد با هر بودجه‌اي كه داريد اقامتگاه رزرو كنيد. گزينه‌هاي انتخابي‌تان براي اقامت در مشهد مي‌تواند از هتل‌هاي بسيار لوكس و گران باشد تا زائرسراهاي كه در نزديكي حرم مطهر قرار دارند. در نظر بگيريد كه برعكس هتل‌ها و اقامتگاه‌هاي ديگر شهرهاي ايران، تقريبا در تمامي اقامتگاه‌هاي مشهد وعده‌هاي غذايي به صورت كامل روي اقامت در نظر گرفته مي‌شود. با اين حال پيش از رزرو اين مورد را بررسي و در نهايت اقامتگاه‌تان را انتخاب كنيد.

مشهد

روز اول- زيارت

روز اول سفر به مشهد بايد با زيارت حرم امام رضا شروع شود. پيشنهاد مي‌كنيم براي روز اول نيمه از روز را براي زيارت بگذاريد و براي ادامه روز طبق برنامه پيش برويد. اگر در ميان روز نياز به استراحت داريد مي‌توانيد به هتل يا محل اقامت خود بازگشته و بعد از استراحتي كوتاه برنامه را ادامه دهيد.

روز دوم- تفريحات آبي و فرهنگي

روز دوم را هم مي‌توانيد اول به حرم مطهر برويد و بعد از زيارت ادامه برنامه را پيش بگيريد. در ادامه اگر اهل تفريحات آبي هستيد سرزمين موج‌هاي آبي را پيشنهاد داريم. البته به عنوان جايگزين اگر اهل تفريحات آبي نيستيد مي‌توانيد برنامه‌هاي بعدي را در  پيش بگيريد كه كمي فرهنگي و تاريخي محسوب مي‌شود.

روز سوم- روز خريد و ديدار با فردوسي

روز سوم را نيز با زيارت حرم مطهر شروع مي‌كنيم و در ادامه به بازار رضا رفته و سوغاتي‌هايمان را تهيه مي‌كنيم. خريد زعفران و زرشك از بازار قديم رضا فراموش نكنيد. در ادامه روز بازديدهاي تاريخي خود را در پيش مي‌گيريم و براي شب نيز كوه سنگي يا طرقبه را پيشنهاد داريم.

روز چهارم- طبعيت‌گردي

امروز را مي‌توانيم روز خريد در نظر بگيريم و براي بعد از ظهر هم به مجموعه گردشگري و تفريحي چاليدره سر مي‌زنيم. براي رفتن به مجموعه گردشگري و تفريحي چاليدره از طرقبه رد خواهيد شد كه اگر علاقه‌ داشتيد، در طبيعت زيباي اين روستا توقف كنيد و ناهار را در رستوراني ميل كنيد.  البته مي‌توانيد براساس علاقه‌ خود ساعت خريد را نيز كم يا زياد كنيد.

 

 

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۵:۱۴ توسط:hsi موضوع:

برنامه سفر رُم

در اين برنامه سفر، سفري 3 روزه كه در نوع خود فشرده و بسيار پر بار خواهد بود به شهر زيبا و تاريخي رُم خواهيم داشت. رُم شهري باستاني، تاريخي و پايتخت ايتاليا است كه با هزاران سال قدمت از مهم‌ترين شهرهاي اروپا به شمار مي‌­رود. اين شهر به واسطه امپراتوري رُم داراي آثار تاريخي بسيار چشم‌گيري است كه باعث شده اين شهر به يكي از جذاب‌ترين مقاصد گردشگري دنيا تبديل شود. همانطور كه مي‌دانيد براي سفر به اين شهر نياز به اخذ ويزاي شينگن را داريد كه پروسه اخذ آن خود بسيار مفصل است.

رم

از كليساي سنت جان لاتران تا پلكان اسپانيايي

ما در روز نخست با توجه به اينكه ساعت 12:30 ظهر به هتل رسيديم، برنامه خود را از ساعت 13:30 آغاز كرديم. در روز نخست بدليل نزديكي جاذبه‌ها از وسيله نقليه استفاده نمي‌كنيم و چيزي حدود 25 كيلومتر پياده‌روي خواهيم داشت.
هتل محل اقامت ما در اين 3 شب Mecenate Palace نام داشت كه در نزديكي ايستگاه مركزي رُم، Termini واقع شده بود. هتلي 4 ستاره كه دسترسي بسيار مناسبي به جاذبه‌هاي شهر داشت و ما در طول اقامت تنها دو بار از مترو استفاده كرديم.

 

بليسك لاتران (Lateran Obelisk) بلندترين ستون مصري ايستاده در جهان

 ابليسك يا Obelisk در واقع به ستون‌هاي سنگي هرمي شكلي گفته مي‌شود كه خواستگاه آن‌ها مصر باستان بوده است و اغلب آن‌ها به دستور فرعون‌هاي مصر ساخته شده‌اند. اين ستون‌ها كه تعداد 13 عدد از آن‌ها در شهر رُم قرار گرفته‌، همگي توسط پادشاهان روم به اين شهر آورده شده‌اند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۳:۲۴ توسط:hsi موضوع:

چند كاري كه سفر قزوين را خاطره‌انگيز‌تر مي‌كند

چند كاري كه سفر قزوين را خاطره‌انگيز‌تر مي‌كند

بر خلاف تصور بسياري از ما، قزوين از زيباترين و پر جاذبه‌ترين شهر‌هاي ايران است. شايد در كمتر شهري از كشورمان اين تعداد اثر تاريخي و ديدني با تراكمي بالا در كنار هم جمع شده باشند. آثار تاريخي قزوين تنوع فوق‌العاده‌اي دارند. از پيش از اسلام تا قرون اوليه اسلامي و بعد دوران باشكوه صفويه و بعدتر هم دوران پهلوي و حتي معاصر. قزوين بيشتر زيبايي‌هايش را مديون دورانيست كه در زمان صفويه پايتخت بوده. در واقع اين شهر خواهر دوقلوي اصفهان ناميده مي‌شود و در زيبايي و نصف جهان بودن چيزي كم از خواهر ندارد. در اين مطلب از فلايتيو به چند كاري كه مي‌تواند اين سفر را زيباتر كند مي‌پردازيم.

در سراي سعد‌السلطنه قدم بزنيد

اين كاروانسرا در دوران قاجار ساخته شده و بعد از سالها كه به صورت بلااستفاده رها شده بود، امروزه دوباره مورد بهره‌برداري قرار گرفته. از مغازه پوشاك تا خوراكي و كافه و رستوران همه و همه در سعدالسلطنه ديده مي‌شوند. اما براي قدم زدن در اين سراي زيبا لازم نيست حتما خريدي داشته باشيد. مي‌توانيد صبح زود بيدار شويد و از خلوتي سرا براي قدم زدن شروع كنيد و تا ظهر و اوج هياهويش را آنجا بگذرانيد.

كافه گردي كنيد

قزوين از شهرهاييست كه كافه‌هاي زيادي مبتني بر طراحي سنتي و فرهنگ بومي شهر طراحي كرده. اين كافه‌ها فقط در دكورشان از فضاي سنتي زندگي الهام نگرفته‌اند. بلكه منوهايشان هم غذاهاي فراموش شده بومي هستند كه سال‌هاي سال بين ما منسوخ شده بودند. اگر اهل كافه گردي هستيد، قطعا قزوين به شما تجربه‌هاي منحصر به فردي خواهد داد. بسياري از اين كافه‌ها در سراي سعد‌السلطنه هستند.

 

شيريني بخوريد

قزوين‌گردي بدون كنار گذاشتن رژيم و خوردن شيريني لطفي ندارد. باقلواي پرچمي قزوين گل سر سبد اين شيريني‌هاست كه از پسته و بادام تازه تهيه مي‌شود. جز اين شيريني نازك، كيك شربتي، نان نخودي، نان قندي و بسياري ديگر از شيرين‌هاي جذاب با طعم‌هاي منحصر به فرد هم وجود دارند كه نخوردنشان بزرگترين اشتباهيست كه مي‌توانيد در سفر قزوين‌تان مرتكب شويد.

قيمه نثار بخوريد

قيمه نثار از خوشمزه‌ترين غذاهاي قزويني است كه شايد خيلي از ما قزوين را با آوازه آن بشناسيم. اين غذا تركيبي از پلو، مغز پسته، بادام، زرشك و گوشت فراوان است كه با ادويه خاص تركيب و طبخ مي‌شود.

به ديدار اولين خيابان ايران برويد

خيابان سپه اولين خيابان ايران است كه در زمان صفويه براي اتصال كاخ عالي‌قاپو به مركز شهر ساخته شده. قبل از اين خيابان هر گونه كوچه يا معبري كه وجود داشته بر اساس بافت ارگانيك شهرسازي ايراني بوده و مفهوم خيابان با استانداردهاي امروزي را ندارد. امروزه خيابان سپه از زيباترين‌ معابر قزوين است. مي‌توانيد ساعت‌ّا در آن راه برويد و از ديدن مغازه‌ها و بناهاي قديمي‌اش لذت ببريد.

به بازار سنتي برويد

قدم زدن در بازار سنتي قزوين با آن طاقهاي زيبايش براي هر كسي مي‌تواند جذاب باشد. اگر از گم شدن در فضاهاي تاريخي و باستاني لذت مي‌بريد به اين بازار سري بزنيد. قسمت اعظم بازار سنتي متعلق به دوران صفوي و بخشي از آن هم قاجاريه است. بناهاي ديگري هم مانند مسجدالنبي (مسجد شاه)، كاروان‌سراي سعدالسلطنه، كاروان‌سراي وزير، سراي حاج رضا، سراي رضوي (سراي شاه)، تيمچه‌هاي روباز در اين بازار وجود دارند كه هر يك به تنهايي يك جاذبه زيبا براي تسخير چشمهاي مسافرانند.

به كاخ چهلستون برويد و شاهكارهاي پايتخت خوشنويسي ايران را ببينيد

كاخ چهلستون از بناهاي به جاي مانده صفوي است. به جز نقاشيهاي ديواري و شيشه‌هاي رنگي ارسي‌ها كه چشم هم بيننده‌اي را مي‌نوازند، مهمترين خوشنويسي‌هاي مكتب قزوين در اين مكان نگهداري مي‌شوند. امروزه طبقه دوم اين بنا به موزه خوشنوسي ايران تبديل شده. قزوين پايتخت خوشنويسي ايران است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۵:۲۸ توسط:hsi موضوع:

ره‌آورد هواييِ يك سفر زميني به تركيه

ره‌آورد هواييِ يك سفر زميني به تركيه

صنعت هوانوردي كشورمان با به پرواز درآمدن دو بالون قرمز و سفيد در آسمان تهران در عصر ناصري كليد خورد و با ورود اولين هواپيماي تك ملخه به پايتخت در دوره احمدشاه پا در مسير تلقي گذاشت و با راه اندازي مراكز آموزشي پروازي، خلبانان زبده بسياري را براي به دست گرفتن كنترل هواپيماهاي يك و دو موتوره جنگي و مسافري پرورش و داد و بالاخره توانست اولين پرواز خارج از كشور را توسط خلبانان توانمند كشورمان در عصر پهلوي به انجام برساند.

به گزارش ايسنا، امروز دوم آبان ماه، هشتاد و هفتمين سالروز انجام اولين پرواز مسافري خارجي بين تهران و آنكار در سال ۱۳۱۳ است.

پهلويِ پدر كه در بازديد از پيشرفت هاي نظامي، اجتماعي و فرهنگي تركيه به شدت به وجد آمده بود، پنج ماه بعد از سفرِ تاريخي اش به اين كشور، اولين پرواز مسافري خارجي كشور را بين تهران و آنكارا برقرار كرد.

رضا شاه كه در تاريخ ۲۰ خرداد ۱۳۱۳ در راس هياتي ۱۷ نفره كه اكثرشان از مقامات نظامي و سياسي عصر پهلويِ پدر بودند به صورت زميني به آنكارا سفر كرد و از نزديك در جريان توسعه زيرساختهاي تركيهِ آتاتورك قرار گرفت، چهار ماه بعد از بازگشت به كشور، نخستين پرواز مسافري خارجي ايران را با هدايت خلبانان آموزش ديده ايراني در مسير تهران - آنكارا برقرار كرد و جمعي از كاركنان نيروي هوايي ارتش شاهنشاهي اولين مسافران اين پرواز شدند.

اين پرواز در حالي انجام شد كه اولين هواپيماي تك ملخه فرانسوي با نام بلريو ۱۱ در ديماه سال ۱۲۹۲ يعني ۱۱ سال بعد از اختراع اولين هواپيماي جهان به دست برادران رايت، وارد ايران شد و با انجام پروازهاي تك نفره نمايشي، درآمد خوبي را از احمد شاه قاجار و مردم مشتاق پروازهاي هوايي به دست آورد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۰:۲۲ توسط:hsi موضوع:

ستاد كرونا با از سر گرفته شدن سفر گردشگران خارجي به ايران موافقت كرد

علي‌اصغر شالبافيان، معاون گردشگري وزارت ميراث فرهنگي، خبر داد كه ستاد ملي كرونا روز شنبه با از سر گرفته شدن سفر گردشگران خارجي به ايران موافقت كرده است

به گفته شالبافيان، درخواست صدور ويزا براي گردشگران از طريق دفاتر خدمات مسافرتي انجام مي‌شود و گردشگران پس از ورود به ايران تنها مجاز به سكونت در واحد‌هاي اقامتي داراي پروانه هستند.

صدور ويزا براي گردشگران از فروردين ۹۹ متوقف شده بود اما براي سفرهاي درماني، تجاري و تحصيلي ويزا صادر مي شد.

در همين حال طبق آمار وزارت ميراث فرهنگي و گردشگري در سه ماه نخست امسال، ۲۷ هزار خارجي براي درمان به ايران سفر كردند.همچنين سال گذشته ۵۱۲ هزار و ۶۹۹ مسافر خارجي وارد ايران شدند.

در ماه هاي گذشته پرواز از برخي از كشورها به ايران از سر گرفته شده بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۷:۲۹ توسط:hsi موضوع:

برنامه سفر ريلي رايگان براي جوانان اروپايي

پيش از اين، امكان ثبت نام و استفاده از اين برنامه تنها براي جوانان ۱۸ ساله ميسر بود. با اين حال و با توجه به لغو اين امكان در جريان شيوع گسترده ويروس كرونا، در دوره جديد سن افرادي كه مي‌توانند از بليط‌هاي رايگان استفاده كنند دو سال افزايش يافته است.

به اين ترتيب شهروندان اتحاديه اروپا كه بين اول ژوئن ۲۰۰۱ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۰۳ ميلادي متولد شده اند، مي‌توانند مجاني با قطار در اروپا سفر كنند. جوانان ۱۸ تا ۲۰ ساله بريتانيايي هم براي آخرين بار امكان برخورداري از اين برنامه را دارند.

جواناني كه مايل به دريافت بليط هستند بايد يك فرم ثبت نام آنلاين را پر كنند و به چند پرسش كوتاه درباره اعضاي اتحاديه اروپا پاسخ دهند. درگاه ثبت نام اينترنتي تا ۲۶ اكتبر باز است.

ثبت نام كنندگان خوش‌شانس، مي‌توانند حداكثر سه ۳۰ روز در فاصله اول مارس ۲۰۲۲ تا ۲۸ فوريه ۲۰۲۳ رايگان با قطار به سراسر اروپا سفر كنند. به جوانان ۱۸ تا ۲۰ ساله داراي معلوليت يا بيمار كمك‌هاي ويژه داده مي‌شود.

جوانان متقاضي همچنين مي‌توانند درخواست خود را در قالب گروه‌هاي چهارنفره در برنامه «كشف اروپا» ثبت كنند و از قايق و اتوبوس هم براي رفتن از جايي به جاي ديگر بهره ببرند. اين امتياز به شرطي معتبر است كه متقاضيان دست‌كم به يك كشور به جز كشور محل اقامت خود سفر كنند.

سال راه آهن اروپا

اگرچه اين برنامه در نگاه اول بسيار جذاب به چشم مي‌آيد اما شانس برنده شدن در آن خيلي بالا نيست. در جريان دوره پيشين همين برنامه (۲۰۱۸-۲۰۱۹) ۳۵۰ هزار نفر ثبت نام كردند. جوانان ايتاليايي، فرانسوي و اسپانيايي، بزرگ‌ترين متقاضيان بهره‌مندي از بليط‌هاي رايگان بودند.

امسال سال راه‌آهن و سفرهاي ريلي اروپا است. برنامه‌اي كه به منظور تشويق شهروندان به استفاده از قطار براي مسافرت برگزار مي‌شود. قطار در مقايسه با خودرو و هواپيما، با محيط زيست بسيار سازگارتر است. اتحاديه اروپا اميدوار است با اين برنامه بتواند با تغييرات اقليمي امسال مبارزه و با تغيير سبك سفر، به بخشي از اهداف تعيين شده براي به صفر رساندن توليد ذرات كربن تا سال ۲۰۵۰ را محقق كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۰:۰۵ توسط:hsi موضوع:

سفر قريب الوقوع وزراي اسرائيلي به مراكش

سفر قريب الوقوع وزراي اسرائيلي به مراكش

رئيس دفتر ارتباطات رژيم صهيونيستي در مراكش اعلام كرد كه قرار است به زودي وزير جنگ و اقتصاد اين رژيم به مراكش سفر كنند.

به گزارش ايسنا، به نقل از مركز اطلاع رساني فلسطين ، "ديويد گوفرين" در كنفرانسي مطبوعاتي در رباط تصريح كرد كه اين سفرها مي‌تواند بازتاب مثبتي بر روابط دو طرف داشته باشد.

گوفرين تاكيد كرد كه اين ديدارها به تقويت روابط دوجانبه بين رژيم صهيونيستي و مراكش منجر خواهد شد و بر جوامع دو طرف نيز تاثيرگذار خواهد بود.

وي گفت كه رژيم صهيونيستي به دنبال تقويت روابط با مراكش در زمينه هاي تجاري، اقتصادي، آكادميك، فرهنگي و آموزشي است.

لازم به ذكر است كه يائير لاپيد وزير خارجه رژيم صهيونيستي پس از سفر به مراكش دفتر ارتباط اين رژيم در رباط را افتتاح كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۲:۵۸ توسط:hsi موضوع:

تشريح برنامه سفر رئيس جمهور و وزرا به استان فارس

تشريح برنامه سفر رئيس جمهور و وزرا به استان فارس

ايسنا/فارس استاندار فارس با يادآوري اينكه روز پنجشنبه مردم اين استان ميزبان رئيس جمهوري و جمعي از وزرا و معاونان رياست جمهوري هستند، به تشريح برنامه‌هاي پيش‌بيني شده پرداخت و يادآور شد كه در اين سفر آيت‌الله رئيسي سفر به شهرستانها و ديدار حضوري نخواهدداشت اما وزرا به نمايندگي از وي به شهرستانها سفر خواهند كرد.

محمدهادي ايمانيه شامگاه چهارشنبه ۲۱ مهرماه در جمع خبرنگاران با ابراز خشنودي از اينكه در جلسات برگزار شده با وزرا، مصوبات اثرگذاري براي سفر رئيس جمهور به فارس در نظر گرفته شده است، گفت: اميد است تصويب و اجراي اين مصوبات خبرهاي خوشي در راستاي توسعه و پيشرفت استان براي مردم به همراه داشته باشد.

او با بيان اينكه رئيس جمهور، صبح پنجشنبه وارد شيراز خواهد شد و شماري از وزرا و معاونان رئيس جمهوري او را همراهي خواهند كرد، گفت: به دليل وجود شرايط كرونايي، برنامه سفر رئيس جمهور به فارس براي رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي بدون ديدار عمومي و منحصر به شيراز و اطراف آن خواهد بود.

استاندار فارس با بيان اينكه ديدارهاي سر زده‌اي نيز در برنامه سفر آيت‌الله رئيسي انجام خواهد شد، گفت: رئيس جمهور در سفر يك روزه خود به استان، نشستي نيز با بعضي از اقشار خواهد داشت كه به علت شيوع كرونا به صورت محدود برگزار مي‌شود.

او افزود: آيت‌الله رئيسي پس از زيارت حرم‌هاي مطهر حضرت احمد بن موسي(ع) و سيد علاءالدين الحسين (ع) در جلسه شوراي اداري استان فارس شركت خواهد كرد.

استاندار فارس يادآور شد: وزرا و معاونين رئيس جمهور نيز به‌عنوان نمايندگان ويژه از سوي دولت در شهرستان‌هاي مختلف حاضر شده و در نهايت در جلسه شوراي اداري استان شركت مي‌كنند.

ايمانيه با بيان اينكه برنامه آيت‌الله رييسي اين است كه ابتدا به استان‌هاي كوچك سفر كنند علت سفر ايشان به فارس را تقارن ايام با يادروز شاعر بلند آوازه ديار فارس، حافظ شيرازي عنوان كرد.

استاندار فارس خاطرنشان كرد: رئيس جمهور در سفر يك روزه خود از آرامگاه خواجه حافظ شيرازي نيز بازديد خواهد كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۹:۴۴ توسط:hsi موضوع: