برنامه سفر برنامه سفر .

برنامه سفر

واكسن‌هاي مورد تاييد كشور تركيه

 

سفر به‌تركيه محبوبيت بسياري در ميان ايرانيان دارد و به جرات مي‌توان گفت: بيشترين آمار مسافرت‌هاي خارجي توسط ايراني‌ها به كشور‌تركيه نسبت داده مي‌شود و از اين رو مي‌خواهيم اطلاعاتي در رابطه با وضعيت سفر به اين كشور در دوران كرونايي را در اختيارتان قرار دهيم. تا چندي پيش كه واكسن كرونا به صورت همگاني تزريق نمي‌شد براي سفر به‌تركيه مستلزم ارائه تست pcr منفي بوديم اما امروزه مي‌توان با ارائه كارت واكسيناسيون از واكسن‌هاي مورد تاييد كشور‌تركيه به اين كشور سفر كرد.

هر يك از كشورهاي جهان برخي واكسن‌هاي تزريق شده كرونا را قبول دارند و به همين دليل قانون ورود و خروج به كشورها با يكديگر متفاوت است و بايد حتما قبل از سفر اطلاعاتي در رابطه با واكسن‌هاي مورد تاييد براي سفر به مقصد خود به دست آوريد. واكسن‌هاي مورد تاييد‌تركيه براي ورود از قرار زير هستند:

واكسن كرونا فايزر

اين واكسن توسط شركت آمريكايي فايزر توليد و توزيع شده و شركت آلماني بيوان تك عهده دار توسعه آن شده است. اين واكسن به صورت دو دوز و در فاصله زماني سه هفته تزريق مي‌شود. اين واكسن در برخي كشورها تنها براي سنين بالاي ۱۲ سال مجاز است اما برخي كشورها آن را براي افراد بالاي ۱۶ سال مناسب مي‌دانند.

اثربخشي اين واكسن پس از گذشت يك هفته پس از تزريق دوز دوم ۹۵ درصد اعلام شده و به همين دليل يكي از بهترين واكسن‌هاي كوويد ۱۹ در سراسر جهان شناخته مي‌شود. امروزه بيش از ۱۱۵ كشور جهان آغاز به واكسيناسيون به وسيله اين واكسن كرده‌اند و با تزريق دو دوز كامل آن مي‌توان به اغلب كشورهاي جهان سفر كرد.

كشور‌تركيه به افرادي كه دو دوز كامل اين واكسن را زده و يك هفته از زمان تزريق دوز دوم گذشته باشد اجازه ورود بدون تست را مي‌دهد و چنانچه اين واكسن به بدن شما تزريق شده باشد با ارائه كارت واكسن آن مي‌توانيد به راحتي در كليه شهرهاي‌تركيه رفت و آمد داشته و از امكانات آن بهره‌مند شويد.

واكسن اسپوتنيك وي

واكسن اسپوتنيك وي يكي ديگر از واكسن‌هاي مورد تاييد كشور‌تركيه است و كساني كه اين واكسن را تزريق كرده و كارت آن را به همراه داشته باشند مي‌توانند بدون هيچگونه مانعي به كشور‌تركيه وارد شوند. اين واكسن روسي تاثيرگذاري بالاي ۹۱ درصد داشته و از اين رو مي‌تواند بدن اشخاص را در برابر ويروس كرونا مقاوم سازد.

اين واكسن مجوز تزريق در اغلب كشورهاي جهان را به دست آورده و از اين رو مراكز واكسيناسيون جهان اغلب اين واكسن را در ليست خود دارند. اين واكسن در مدت زمان كوتاهي مجوز نشر را پيدا كرد و دليل اين امر اثرگذاري سريع آن مي‌باشد به گونه‌اي كه در صورت تزريق هر دو دوز اين واكسن خيالتان از بابت مبتلا شدن به كرونا آسوده خواهد بود.‌

تركيه اين واكسن را به رسميت شناخته و در مراكز واكسيناسيون آن تزريق مي‌شود. افراد ايراني كه اين واكسن را دريافت كرده باشند نيز مي‌توانند بدون هيچ مانعي وارد مرزهاي‌تركيه شوند.

واكسن كرونا سينوواك

سينواك به عنوان دومين واكسن چيني تاييد شده توسط سازمان بهداشت جهاني شناخته مي‌شود كه امروزه با توليد انبوه سعي بر جلوگيري از شيوع اين بيماري منحوس دارد. طبق تحقيقات انجام شده مشخص شده كه آنتي بادي اين واكسن در برابر ويروس كرونا پايين بوده و نياز به تزريق دوز تقويتي دارد اما كشور‌تركيه اين واكسن را به رسميت شناخته و چنانچه از جمله تزريق كرده‌هاي اين واكسن باشيد بدون هيچگونه مانعي مي‌توانيد وارد خاك‌تركيه شويد. اشخاصي كه كارت واكسن سينواك را داشته باشند مي‌توانند به تمامي‌مراكز خدماتي‌تركيه رفته و از امكانات آنها استفاده كنند.

سفر به‌تركيه با تست كرونا

تركيه

توجه داشته باشيد كه هر كسي امكان سفر به‌تركيه را خواهد داشت اما براي اين كار ابتدا بايد تست كرونا خود را ارائه نمايد. تنها تست pcr مورد تاييد بوده و بايد 72 ساعت قبل از پرواز اين تست را به مراكز مربوطه ارائه نماييد. اشخاص بالاي 12 سال بايد حتما مدرك تست كرونا خود را از مراكز بهداشت مورد تاييد كشور‌تركيه اخذ كرده و آن را به ثبت برسانند تا بدون مشكل سوار بر هواپيما شده و به‌تركيه سفر كنند. بي شك در صورتي كه تست كرونا فرد مثبت باشد امكان سفر براي وي امكان پذير نخواهد بود و بايد پس از بهبودي كامل و ارائه تست منفي نسبت به سفر اقدام كند.

قرنطينه افراد با تست مثبت كرونا!

همانطور كه در بخش‌هاي قبل نيز اشاره شد سفر به‌تركيه تنها با ارائه مدرك پي سي آر منفي امكانپذير است اما چنانچه نتيجه تست مثبت باشد بايد چه كرد؟ در صورتي كه نتيجه تست اوليه پي سي آر شما مثبت بود طبق استانداردهاي مسافرتي‌تركيه بايد به مدت 14 روز در هتل و يا خوابگاه‌هاي تعيين شده توسط دولت‌تركيه اقامت داشته باشيد. پس از گذشت يك هفته از قرنطينه تست كرونا از تمامي‌اشخاص گرفته مي‌شود و چنانچه نتيجه تست منفي باشد اجازه گشت و گذار در‌تركيه را خواهيد داشت. در غير اينصورت پس از گذشت 14 روز و گذراندن دوران كرونا با تست پي سي آر منفي مجاز به‌تردد در‌تركيه خواهيد بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۸:۱۵ توسط:hsi موضوع:

كاهش محدوديت‌هاي سفري در سنگاپور

كاهش محدوديت‌هاي سفري در سنگاپور

سنگاپور اعلام كرد لزوم قرنطينه را براي مسافراني كه از بريتانيا و چند كشور ديگر به سنگاپور سفر مي‌كنند لغو خواهد كرد.

به گزارش ايسنا و به نقل از سي ان بي سي،‌ دولت سنگاپور با اعلام كاهش شدت مقررات كرونايي از ايجاد امكان ورود مسافران چند كشور به سنگاپور بدون لزوم سپري كردن دوران قرنطينه خبر داد.

نخست‌وزير سنگاپور اعلام كرد با توجه به موفق بودن برنامه پذيرش بدون قرنطينه مسافراني كه از آلمان و برونئي به اين كشور سفر مي‌كنند اين برنامه براي ۹ كشور ديگر نيز اجرا خواهد شد.

به اين ترتيب كانادا،‌ دانمارك،‌ فرانسه،‌ ايتاليا،‌ هلند، اسپانيا، كره جنوبي،‌ بريتانيا و ايالات متحده آمريكا نيز در اين برنامه خواهند بود.

بر اساس اين برنامه، مسافران واكسينه‌شده‌اي كه از اين كشورها به سنگاپور سفر مي‌كنند نيازي به سپري كردن دوران قرنطينه ندارند اما مسافران براي اطمينان حاصل كردن از ابتلا نداشتن به ويروس كرونا بايد پيش از ورود به سنگاپور آزمايش كرونا انجام دهند.

به گفته دولت اين تصميم براي اين كشورها به جز كره جنوبي از ۱۳ اكتبر اجرا خواهد شد. كره جنوبي از ماه نوامبر شامل اين برنامه خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۵:۲۱ توسط:hsi موضوع:

تهيه كارت واكسن ديجيتال دو هفته قبل از سفر خارجي

تهيه كارت واكسن ديجيتال دو هفته قبل از  سفر خارجي

تهران- ايرنا- سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد: مسافران پروازهاي خارجي براي تهيه كارت واكسن ديجيتال دو هفته قبل از زمان مسافرت خود اقدام كنند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از سازمان هواپيمايي كشوري، «علي شريفي زارچي» سرپرست مركز مديريت آمار و فناوري اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در نامه اي به معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي تاكيد كرد: تنها مدرك معتبر واكسيناسيون ايران، كارت ديجيتال صادرشده از سوي وزارت بهداشت است كه از طريق سامانه salamat.gov.ir صادر شده است.

در اين اطلاعيه آمده است جهت تعيين اصالت كارت واكسن ديجيتال انگليسي (مخصوص مسافران به خارج كشور)، كافي است باركد دوبعدي (QR-Code) مندرج روي كارت توسط يك گوشي تلفن همراه اسكن شود.

اين خبر مي افزايد: در صورت اصالت كارت، صفحه‌اي با نشاني https://vaccinecard.health.gov.ir باز خواهد شد كه عينا تصوير كارت ديجيتال فرد را نمايش مي‌دهد.

اين موضوع به تمامي آژانس هاي مسافرتي، شركت هاي هواپيمايي داخلي و خارجي مستقر در كشور و ساير شركت هاي ذيربط منعكس شده است.

در اين اطلاعيه آمده است، اطلاع رساني مناسب به مشتريان اين شركت ها به گونه اي انجام شود كه حداقل دو هفته قبل از مسافرت نسبت به تهيه كارت ديجيتال واكسن اقدام كنند تا در صورت بروز هرگونه مشكل، مراتب را از طريق فرم اعلام خطا در كارت واكسن (موجود در همان سامانه salamat.gov.ir) پيگيري شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۲:۴۶ توسط:hsi موضوع:

راهنماي نوشتن برنامه سفر

اطلاعات پرواز  / قطار / اتوبوس را نيز يادداشت كنيد و همراه خود داشته باشيد كه شامل موارد زير است:

  • نام كامل مسافران طبق آنچه در پاسپورت درج شده
  • تاريخ و ساعت پرواز /حركت قطار / اتوبوس
  • شماره پرواز / قطار
  • رسيد خريد بليط هواپيما / بليط قطار / بليط اتوبوس
  • برنامه حركت هواپيما / قطار / اتوبوس
  • نام آژانسي كه از آن بليط خريداري كرده‌ايد / نام و تلفن مشاور فروش / آدرس وب سايت آژانس

اطلاعات ضروري مقصد

برنامه سفر شما بايد حاوي اطلاعات زير باشد:

  • آدرس و شماره تلفن سفارت كشور خود در كشور مقصد
  • شماره تلفن اورژانس مقصد
  • شماره تلفن پليس مقصد

بيشتر بخوانيد: با آداب استفاده از توالت عمومي در كشورهاي مختلف جهان آشنا شويد

اطلاعات مهم

  • فهرستي از رستوران‌هايي كه غذاهاي محلي عرضه مي‌كنند را به همراه آدرس و شماره تلفن بنويسيد.
  • فهرستي از پربازديدترين مقاصد گردشگري مقصد را با آدرس دقيق به همراه داشته باشيد.
  • مراكز خريد محلي يا مدرن موردنظر خود را پيش از سفر مشخص كرده و آدرس آنها را نوشته و فاصله‌شان با محل اقامت خود را برآورد كنيد.
  • از قبل براي روزهايي كه در مقصد هستيد برنامه ريزي كنيد تا بتوانيد از فرصت پيش آمده بهترين استفاده را براي گردش و تفريح داشته باشيد.
  • ساعات كاري ظرفيت‌هاي گردشگري و قيمت وروديه‌هاي آنها را از سايت‌هاي گردشگري همان كشور پيدا كرده و بنويسيد. به اين ترتيب هم مي‌دانيد چ زماني بايد به كجا برويد و هم اينكه يك تخمين كلي در مورد هزينه‌هاي احتمالي گردش‌هايتان در اختيار خواهيد داشت.
  • در مورد روش‌هاي تهيه سيم كارت در كشورهاي خارجي تحقيق كنيد تا كمترين هزينه تماس تلفني يا اينترنت را متحمل شويد.
  • چند جمله ساده و ضروري از زبان كشور مقصد را بنويسيد و همراه داشته باشيد تا در مواقع ضروري بتوانيد از آنها استفاده كنيد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۰:۲۸ توسط:hsi موضوع:

برنامه سفر در تعطيلات انتخاب هتل و اقامتگاه مناسبه

هر مقصدي رو كه انتخاب مي‌كنين بهتر هست به ليست هتل‌هاي اون منطقه دقت كنيد؛ چون يكي از مهم‌ترين گام‌ها براي داشتن يه برنامه سفر خوب انتخاب هتل هست. با توجه به بودجه و سليقه‌اي كه داري مي‌توني از لوكس‌ترين هتل‌هاي 5 ستاره تا هاستل‌ها (خوابگاه‌ها) رو براي اقامت در مقصدت انتخاب كني. با انتخاب مناسب‌ترين هتل در برنامه سفر خود از تعطيلات نهايت لذت رو ببريد.

 

 برنامه سفر در تعطيلات انتخاب هتل و اقامتگاه مناسبه


 استفاده از اپليكيشن‌ هاي كاربردي براي داشتن برنامه سفر در تعطيلات


امروزه با پيشرفت صنعت گردشگري و طراحي اپليكيشن هاي كاربردي سفر ديگه شما براي داشتن بهترين برنامه سفر در تعطيلات تنها نيستين و به سادگي مي‌تونين با اين اپليكيشن هاي كاربردي دقيق‌ترين برنامه هاي سفر در تعطيلات رو برنامه ريزي كنين. از اپليكيشن هاي كاربردي سفر:
•    TripAdvis از  جهاني‌ترين اپلكيشن ‌هاي كاربردي براي داشتن يك برنامه سفر رويايي
•    Foursquare از اپلكيشن ‌هاي كاربردي در سفر براي مكان‌يابي
•    google map از اپلكيشن ‌هاي كاربردي در سفر براي مسيريابي
•    wikiloc از اپلكيشن ‌هاي كاربردي در برنامه سفر براي طبيعت‌گردي
•    Uber از اپلكيشن ‌هاي كاربردي براي داشتن برنامه سفر؛ براي درخواست تاكسي
•    google translate از اپلكيشن ‌هاي كاربردي در سفر كه مترجم همراه شماست


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۷:۳۰ توسط:hsi موضوع:

پروژه كليدي براي سفر "رييس جمهور" به كرمانشاه

 

23 پروژه كليدي براي سفر

ايسنا/كرمانشاه رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كرمانشاه از آماده سازي 23 پروژه كليدي استان براي طرح در سفر رييس جمهور به استان خبر داد.

حبيب الله وفايي در جلسه امروز (۱۲مهر) شوراي برنامه ريزي استان با اشاره به احتمال سفر رئيس جمهور به استان طي امسال، گفت: اگر چه تاريخ اين سفر مشخص نيست، اما بايد گزارش كار و پروژه هايي را براي اين سفر آماده كنيم.

وفايي گفت: عمده پروژه‌هايي كه در اين زمينه آماده كرده ايم پروژه هايي است كه بتواند در راستاي تحقق هدفگذاري هاي صورت گرفته و رشد اقتصادي استان كمك كند.

اين مسئول افزود: اين پروژه ها در حوزه هاي زيرساختي و اقتصادي است كه از جمله آنها مي‌توان به اجراي زيرساخت پايانه‌هاي مرزي، بهسازي راه اصلي جوانرود، ثلاث باباجاني و شيخ صله، راه اندازي تصفيه خانه فاضلاب شهر كرمانشاه، آبرساني به شهر كرمانشاه از سد گاووشان، ايجاد زيرساخت شهرك هاي صنعتي، ايجاد زيرساخت شهرك هاي كشاورزي و تكميل سدهاي سفر مقام معظم رهبري اشاره كرد.

وفايي گفت: در سفر رئيس جمهور فرصت و ظرفيت طرح پروژه هاي متعدد نيست و تلاش ما اين است كه بتوانيم 23 پروژه كليدي كه محرك رشد و توسعه براي استان است را در اين سفر طرح كنيم.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كرمانشاه در ادامه با اشاره به هدفگذاري رشد اقتصادي كشور در سالهاي ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، گفت: دولت رشد اقتصادي ۳.۵ درصدي را براي امسال و رشد هشت درصدي را براي سال آينده هدف گذاري كرده و براي هر يك از استان ها نيز بصورت جداگانه هدفگذاري هايي تعيين شده است.

وي افزود: بر اساس اين هدفگذاري، استان كرمانشاه بايد در سال جاري به رشد اقتصادي ۱.۷ درصدي و  سال آينده رشد اقتصادي ۷.۵ درصدي برسد.

وفايي گفت: علاوه بر اينها هدفگذاري ميزان رشد اقتصادي به تفكيك حوزه هاي كشاورزي، خدمات، صنعت و ... هم اعلام شده است.

اين مسئول در خصوص امكان عملي شدن ميزان رشد اقتصادي تعيين شده براي استان، گفت: تحقيقات و بررسي هاي بسياري در اين زمينه صورت گرفته  و با توجه به اسناد بالا دستي رسيدن به اين ميزان رشد امكان پذير است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان اظهار كرد: چنانچه الزامات بودجه اي و غيربودجه اي و منابع اعتباري تامين شود، رسيدن به اين ميزان رشد امكان پذير است.

وفايي گفت: اينطور نيست كه بخواهيم عدد توهمي براي رشد اقتصادي استان مطرح كنيم و كارهاي كارشناسي بسياري صورت گرفته و در اعلام به دولت هم عنوان كرديم كه اگر الزامات و منابع تامين شود، اين رشد محقق خواهد شد.

23 پروژه كليدي براي سفر "رييس جمهور" به كرمانشاه آماده كرده‌ايم

23 پروژه كليدي براي سفر

ايسنا/كرمانشاه رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كرمانشاه از آماده سازي 23 پروژه كليدي استان براي طرح در سفر رييس جمهور به استان خبر داد.

حبيب الله وفايي در جلسه امروز (۱۲مهر) شوراي برنامه ريزي استان با اشاره به احتمال سفر رئيس جمهور به استان طي امسال، گفت: اگر چه تاريخ اين سفر مشخص نيست، اما بايد گزارش كار و پروژه هايي را براي اين سفر آماده كنيم.

وفايي گفت: عمده پروژه‌هايي كه در اين زمينه آماده كرده ايم پروژه هايي است كه بتواند در راستاي تحقق هدفگذاري هاي صورت گرفته و رشد اقتصادي استان كمك كند.

اين مسئول افزود: اين پروژه ها در حوزه هاي زيرساختي و اقتصادي است كه از جمله آنها مي‌توان به اجراي زيرساخت پايانه‌هاي مرزي، بهسازي راه اصلي جوانرود، ثلاث باباجاني و شيخ صله، راه اندازي تصفيه خانه فاضلاب شهر كرمانشاه، آبرساني به شهر كرمانشاه از سد گاووشان، ايجاد زيرساخت شهرك هاي صنعتي، ايجاد زيرساخت شهرك هاي كشاورزي و تكميل سدهاي سفر مقام معظم رهبري اشاره كرد.

وفايي گفت: در سفر رئيس جمهور فرصت و ظرفيت طرح پروژه هاي متعدد نيست و تلاش ما اين است كه بتوانيم 23 پروژه كليدي كه محرك رشد و توسعه براي استان است را در اين سفر طرح كنيم.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كرمانشاه در ادامه با اشاره به هدفگذاري رشد اقتصادي كشور در سالهاي ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، گفت: دولت رشد اقتصادي ۳.۵ درصدي را براي امسال و رشد هشت درصدي را براي سال آينده هدف گذاري كرده و براي هر يك از استان ها نيز بصورت جداگانه هدفگذاري هايي تعيين شده است.

وي افزود: بر اساس اين هدفگذاري، استان كرمانشاه بايد در سال جاري به رشد اقتصادي ۱.۷ درصدي و  سال آينده رشد اقتصادي ۷.۵ درصدي برسد.

وفايي گفت: علاوه بر اينها هدفگذاري ميزان رشد اقتصادي به تفكيك حوزه هاي كشاورزي، خدمات، صنعت و ... هم اعلام شده است.

اين مسئول در خصوص امكان عملي شدن ميزان رشد اقتصادي تعيين شده براي استان، گفت: تحقيقات و بررسي هاي بسياري در اين زمينه صورت گرفته  و با توجه به اسناد بالا دستي رسيدن به اين ميزان رشد امكان پذير است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان اظهار كرد: چنانچه الزامات بودجه اي و غيربودجه اي و منابع اعتباري تامين شود، رسيدن به اين ميزان رشد امكان پذير است.

وفايي گفت: اينطور نيست كه بخواهيم عدد توهمي براي رشد اقتصادي استان مطرح كنيم و كارهاي كارشناسي بسياري صورت گرفته و در اعلام به دولت هم عنوان كرديم كه اگر الزامات و منابع تامين شود، اين رشد محقق خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۴:۰۵ توسط:hsi موضوع:

روستاي مال‌ آقا

معرفي روستاي مال‌ آقا

شهرستان باغملك كه در استان خوزستان قرار دارد يكي از شهرستان هاي آن به شمار مي رود كه داراي جاذبه هاي متنوعي است و مقصد اصلي بسياري از افراد براي طبيعت گردي محسو مي شود. اين شهرستان علي رغم اينكه در استان خوزستان قرار دارد، داراي آب و هوايي معتدل است كه باعث مي شود در همه فصل بشود به اين شهرستان سفر كرد. يكي از جاذبه هاي آن روستاي مال‌ آقا به شمار مي رود كه امروزه به عنوان منطقه گردشگري شناخته مي شود و سالانه افراد زيادي هم از داخل استان و هم استان هاي همجوار به اين منطقه سفر مي كنند. مال آقا روستايي زيبايي در دامنه كوههاي زاگرس است از توابع شهرستان باغملك خوزستان به شمار مي رود و عنوان دهكده نمونه گردشگري را دارد. اين روستا كه در 32 كيلومتري شهر باغملك واقع شده و داراي بافت سنتي و قديمي و همچني مردمي خونگرم و مهمان نواز است. اين روستا در منطقه اي كوهستاني قرار دارد كه باعث شده است طبيعتي بي نظير و آب و هوايي معتدل و خنك داشته باشد. سالانه، خصوصا در دو فصل بهار و تابستان، جمعيت زيادي براي گذراندن اوقات فراغت و سياحت به اين مكان خوش آب و هوا سفر مي كنند. اين روستا علاوه بر اينكه طبيعتي بكر و منحصر به فرد دارد از قدمت بالايي نيز برخوردار است.

ساختار و جاذبه هاي گردشگري روستا

راه هاي دسترسي به روستا

اين روستا در ۶ كيلومتري شهر قلعه تل و ۳۵ كيلومتري باغملك قرار دارد اگر مي خواهيد با وسايل حمل و نقل عمومي به اين روستا برويد در ايتدا مي توانيد بليط اتوبوس باغملك را از مستر بليط به صورت آنلاين تهيه كنيد و سپس با وسايلي كه از آنجا به سمت روستا مي روند خود را به آنجا برسانيد. اگر هم با خودرو شخصي سفر مي كنيد كه به صورت مستقيم بايد به سمت آن حركت كنيد.

https://mrbilit.com/mag/mal-agha-village/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۰:۵۹ توسط:hsi موضوع:

برنامه سفر اهواز، شوشتر، شوش و دزفول

برنامه سفر اهواز، شوشتر، شوش و دزفول ويژه گردشگران و ايرانگرداني است كه قصد دارند اهواز و نيمه شمالي استان خوزستان را در يك سفر چند روزه بازديد كنند. در زيبايي خرمشهر و آبادان شكي نيست. ولي به دليل فاصله زياد اين دو شهر، آنها را در برنامه ديگري جاي خواهيم داد. استان خوزستان، استاني سرسبز، تاريخي و باستاني است كه انقلاب كشاورزي در ۱۰ هزار سال پيش در آن روي داده است. رود كارون از شهرهاي گوناگون خوزستان مي‌گذرد و اين سرزمين گرم، مرطوب، صميمي و سرسبز را سيراب مي‌كند. خوزستان و شهرهاي آن كه زخم‌هاي جنگ را بر چهره دارند، تاريخ باستاني و طبيعت خود را در بستر فرهنگ بومي اهالي خونگرمشان به شما عرضه مي‌كنند. پس با ما همراه باشيد تا به شهر اهواز و سپس شوشتر و شوش و در پايان از دزفول بازديد كنيم.

درباره اهواز و شهرهاي شمال خوزستان


اهواز مركز استان خوزستان است و دقيقا در مركز اين استان جاي گرفته است. رود كارون كه تنها رود قابل كشتيراني ايران است كه از ميان شهر اهواز مي‌گذرد. اهواز جمعيتي تقريبا ۱.۳ ميليون نفري دارد. در نيمه شمالي خوزستان، شهر شوشتر در مركز شهرستان شوشتر قرار گرفته و شهري كشاورزي با جمعيتي صدهزار نفري است. در سوي ديگر رود دز و در غرب خوزستان، شهر باستاني شوش جاي گرفته كه از مهمترين نقاط باستاني ايران از دوران هخامنشي به شمار مي‌رود. شوش شهري پنجاه هزار نفري است كه زماني پايتخت سياسي هخامنشيان بوده است.
برنامه سفر اهواز | برنامه سفر ۴ روزه به اهواز، شوشتر، شوش و دزفول
اما اگر بيشتر به سوي شمال برويم، در كرانه رود دز، شهر دزفول قرار گرفته است. دزفول با ۴۰۰ هزار نفر جمعيت در دامنه هاي كوه هاي زاگرس جاي گرفته است. استان خوزستان و شهرهاي گوناگون آن، آب و هوايي گرم و مرطوب دارد. از همين رو پاييز و زمستان، بهترين زمان براي سفر به خوزستان است. همچنين شهر اهواز علاوه بر مسير و ريلي و زميني، داراي يك فرودگاه بين المللي هم هست و مسافران مي‌توانند با خريد بليط هواپيما اهواز به اين شهر سفر كنند. همچنين شهر دزفول هم داراي يك فرودگاه داخلي است كه مي‌توان از آن هم براي سفرهاي هوايي بهره برد.

برنامه سفر ۴ روزه به اهواز، شوشتر، شوش و دزفول


ما يك سفر چهار روزه به اهواز و سه شهر ديگر خوزستان يعني شوشتر، شوش و دزفول را براي شما برنامه‌ريزي كرده‌ايم. سفرمان را ابتدا از شهر اهواز آغاز مي‌كنيم و سپس به سوي شمال استان خوزستان حركت مي‌كنيم. اهواز را در آغاز سفر و دزفول را در پايان قرار داديم تا هم مسير حركتمان به گونه يكنواخت از جنوب به شمال باشد و هم كساني كه با خريد بليط هواپيما به اين سفر مي‌روند، بتوانند سفرشان را از فرودگاه اهواز آغاز و در فرودگاه دزفول هم به پايان برسانند. ما ابتدا ۲ روز را در اهواز سپري مي‌كنيم و از زيبايي‌هاي آن لذت مي‌بريم. سپس در روز سوم به شوشتر رفته و در همان روز به شهر شوش هم مي‌رويم و از تاريخ اين دو شهر لذت مي‌بريم. در روز پاياني هم به دزفول مي‌رويم تا طبيعت و تاريخ را در كنار هم ببينيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۹:۱۰ توسط:hsi موضوع:

برنامه سفر به پاريس فرانسه

پاريس معروف به شهر عشاق است. شهري كه با سفر كردن به آن ميتوانيد تجربه‌هاي به يادماندني پيدا كنيد. براي مسافريني كه قصد سفر به پاريس را دارند يك برنامه سفر ۴ روزه آماده كرده‌ايم كه بتوانند از زمان اقامت خود در پاريس به بهترين نحو استفاده كنند. با Okvisa.ir همراه باشيد.

 

 

 

برنامه روز اول سفر به پاريس

ميدان كنكورد (Concorde) را به عنوان اولين مكان براي برنامه سفر پاريس خود انتخاب كنيد. بازديد از اين منطقه بين ۳۰ دقيقه تا يك ساعت زمان خواهد برد. اگر به هنر نيز علاقه داريد با حدود ۵ دقيقه پياده‌روي به گالري Muse de l’Orangerie كه در غرب باغ تويلري قرار دارد خواهيد رسيد كه در اين گالري هنري نقاشي‌هاي امپرسيونيست و پست امپرسيونيست به نمايش گذاشته شده است. حدود ۲ ساعت هم ميتوانيد براي ديدن از اين گالري زمان صرف كنيد.

بعد از بازديد از گالري به باغ تويلري (Tuileries Garden) برويد و از پياده‌روي در آن لذت ببريد. اين باغ نامش را از كارخانه‌هاي كاشي و سفالگري در دوره‌ي قرون وسطي مي‌گيرد كه در آن زمان در مكان فعلي باغ تويلري واقع شده بودند و در زبان فرانسوي به آن‌ها تويلري مي‌گفتند. همچنين برنامه بعدي شما مي‌تواند بازديد از نقاشي‌هاي و مجسمه‌هاي زيباي موزه اورسي در طرف ديگر رود سن باشد. اين موزه دومين موزه پربازديد در پاريس است كه در سال ۱۹۸۶ ميلادي در مقابل رودخانه سن پاريس افتتاح شد.

برنامه بعدي با صرف زمان حدود ۱ ساعت و البته صرف هزينه بابت تاكسي، بازديد از قديمي‌ترين پل روي رود سن به نام پل نئوف پونت (Pont Neuf) است. جالب است بدانيد اين پل اولين پل سنگي شهر پاريس مي‌باشد و از بخش غربي جزيره‌ي ايل دولاسيته (Île de la Cité) عبور مي‌كند و بعد از گذشت اين همه سال همچنان پا بر جا است. پياده از اين پل به سمت قلعه كانسيرژري برويد. مطمئن باشيد ديدن از معماري اين بنا كه قبلا يك زندان بوده است براي شما جالب خواهد بود.

اگر هنوز خسته نشده‌ايد شما را به ديدن از كليساي نوتردام (Cathédrale Notre-Dame de Paris) دعوت مي‌كنيم كه متاسفانه در پانزدهم آوريل ۲۰۱۹ دچار آتش‌سوزي شده است. معماري كليساي نوتردام بسيار با شكوه و نمونه بي‌بديل معماري گوتيك است. اين كليساي معروف پاريس علاوه بر اينكه يك بناي تاريخي و جاذبه‌ مهم گردشگري به‌شمار مي‌رود، به‌عنوان قلب كليساي كاتوليك رومي در پايتخت فرانسه شناخته مي‌شود و محل جلوس اسقف اعظم پاريس است.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۴:۳۲ توسط:hsi موضوع:

برنامه سفر پرسپوليس به عربستان مشخص شد

تيم پرسپوليس احتمالا مانند سفر به تاجيكستان، به عربستان مي‌رود.
برنامه سفر پرسپوليس به عربستان مشخص شد؟

گروه ورزش/ شهرآرانيوز، تيم فوتبال پرسپوليس روز ۲۴ مهر در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا بايد به مصاف الهلال عربستان برود، بازي‌هايي كه تا فينال در كشور عربستان برگزار خواهد شد. به همين منظور به احتمال فراوان تيم پرسپوليس برنامه سفرش به عربستان مانند برنامه سفر به تاجيكستان خواهد بود.

سرخپوشان به احتمال فراوان با پرواز‌چارتر به عربستان خواهند رفت و اگر تغييري در برنامه پيش نيايد سه روز قبل از مسابقه يعني يا روز ۲۱ مهر يا شب ۲۰ مهر تهران را به مقصد رياض ترك خواهند كرد.

پرسپوليس اگر موفق شود از سد الهلال بگذرد بايد براي برگزاري ديدار نيمه نهايي به مصاف برنده بازي النصر عربستان و الوحده امارات برود و پس از آن برنامه فينال مسابقات اعلام خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۸:۱۶ توسط:hsi موضوع: